اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



محدودیت‌های جدید کرونایی در گنبد؛ عروسی با بیش از ۳۰ مهمان ممنوع شد
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و هراس از شیوع موج چهارم همه‌گیری این ویروس، موجب اتخاذ برخی محدودیت‌ها در گنبدکاووس از جمله منع برگزاری عروسی با بیش از ۳۰ مهمان شد.

 فرماندار   گنبد کاووس روز سه‌شنبه در جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با  کرونا  با اشاره به رشد ابتلا به کرونا در این شهرستان ناشی از سهل و عادی انگاری برای رعایت شیوه نامه‌های  بهداشت ی به‌ویژه در مجالس عروسی گفت که از امروز ۲۸ بهمن برگزاری عروسی با بیش از ۳۰ مهمان در این شهرستان ممنوع است.

 عبدالقدیر کریمی  اظهار داشت:در هفته‌های اخیر برگزاری مراسم عروسی خانگی در گنبدکاووس با مهمانان زیاد و بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک افزایش یافته که به گفته متولیان بهداشت و درمان از عوامل اصلی روند صعودی آمار بیماران سرپایی کرونا است.

وی افزود:با هماهنگی دستگاه قضایی از این پس برگزاری مراسم عروسی با بیش از ۳۰ مهمان و راه‌انداختن کاروان عروسی و یا کجاوه ترکمنی با بیش از چهار دستگاه خودرو ممنوع خواهد بود.

کریمی اضافه کرد:همچنین مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا از این پس استفاده از ماسک توسط راننده و سرنشینان خودرو در گنبدکاووس الزامی است و در صورت عدم رعایت راننده ۵۰۰ هزار ریال و هر سرنشین بدون ماسک ۲۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به تجمع همیشگی در مجتمع‌های تجاری، میدان میوه و تره بار، بانک‌ها، میدان فروش دام، نمایشگاه‌های اتومبیل و برخی ادارات و نهادهای خدماتی، تصریح کرد:از این پس مکان‌ها و دیگر مراکز مشابه و پرتردد گنبدکاووس باید با گماردن نگهبان از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کرده و دستگاه ضد عفونی کننده در ورودی‌ها نصب نمایند.

کریمی از کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در گنبدکاووس و نیز رسانه‌ها خواست در اطلاع رسانی بهتر و هوشمندانه به گروه‌های مختلف مردم بیش از پیش تلاش نمایند تا از ورود موج چهارم ویروس کرونا به شهرستان پیشگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت که برای پیشگیری از ورود موج جدید کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است و هرگونه سهل انگاری در این خصوص با توجه به ورود ویروس جهش یافته این بیماری به برخی استان‌های کشور، خسارت جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد خواهد کرد.

فرهاد بدیعی با گلایه از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط برخی گروه‌های مردمی در گنبدکاووس افزود:از این پس واحدهای صنفی، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خدماتی پرتردد که اصول بهداشتی کرونا را رعایت نکنند، بدون اغماض پلمپ خواهند شد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این جلسه از افزایش بیماران سرپایی مثبت کرونایی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت:تعداد این افراد از روزانه ۱۶ نفر در اوایل بهمن به ۴۵ نفر افزایش یافته که مقدمه‌ای برای افزایش شمار بیماران بستری در یک تا ۲ هفته آینده خواهد بود.

عبدالرحیم پالیده با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم به‌ویژه هنگام حضور در اجتماعات، افزود:هم اکنون ۸۳ بیمار مثبت کرونایی که ۱۵ نفر آنها وضعیت مساعدی ندارند، در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند.

به گفته وی مجموع بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی گنبدکاووس از اسفند پارسال تاکنون ۶ هزار و ۳۴۲ نفر بود.

وی جمعه بازار، میدان فروش میوه و تره بار، بانک ها، نانوایی‌ها، میدان فروش دام، مجتمع‌های تجاری و بازار روس‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صف‌های طولانی آن به‌ویژه هنگام توزیع اقلام اساسی، نمایشگاه‌های اتومبیل، دفاتر پیشخوان دولت، ثبت اسناد و تعویض پلاک، مراکز آزمایشگاهی، بازارچه مرزی اینچه برون، دریاچه مصنوعی، رستوران‌ها، کافه‌ها و برگزاری عروسی در منزل را از مکان‌های پرخطر شیوع کرونا در گنبدکاووس برشمرد.

همچنین سرهنگ رمضانعلی قاسمپور فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج  سپاه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تاکید بر استمرار اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و غربالگری افراد در محلات، گفت:از ابتدای شروع این طرح در آذرماه امسال تاکنون ۷۰۰ بیمار مثبت کرونایی در این شهرستان شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرهای علی‌آبادکتول، گرگان و بندرگز در وضعیت نارنجی، کردکوی، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، کلاله و آق‌قلا در وضعیت زرد و گمیشان، بندرترکمن، رامیان، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.


http://www.caspiankhabar.com/91626



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96