اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هنرمندان گلستان تسهیلات حمایتی کرونا گرفتند
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از از پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت:صنایع‌دستی همواره به‌عنوان تولیدی کاملاً ملی، از منابع درآمدی بسیاری از خانوار‌های استان برای امرارمعاش است و رکود آن به‌واسطه عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی در این شرایط، آسیب‌های فراوانی را به  هنرمندان  و صنعتگران وارد ساخته است.

او اضافه کرد:دولت  تسهیلات  کم‌بهره‌ای را برای حمایت از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده براثر شیوع بیماری  کرونا  در نظر گرفت که هنرمندان و صنعتگران گلستان پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

او گفت:تاکنون در سطح استان ۷۷۷ پرونده از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی با نیاز تسهیلاتی ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا شدند.

او گفت:از این تعداد ۶۰۲ هنرمند و صنعتگر فعال، مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

حاجی ابراهیمی تصریح کرد:بروز سیل و آب‌گرفتگی در نوروز ۹۸ و همچنین شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش صنایع‌دستی را در استان بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت‌های دیگر دولت از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا ویروس، جبران تنها بخشی از این آسیب‌های وارده باشد.


http://www.caspiankhabar.com/91627



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96