اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خبر خوش کرونایی از گلستان/ کاهش تعداد بیماران بستری/ ۲۵۰۰ دوز واکسن وارد ‌می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کاهش موارد بستری بیماران کرونایی در دو روز اخیر در استان گلستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا فاضل  درباره وضعیت شیوع  کرونا  در استان اظهار داشت:در دو روز اخیر روند بهبودی و ترخیص بیماران کرونایی در استان افزایش یافته است.

وی گفت:تعداد بیماران بستری کرونایی در استان از 430 نفر در روزهای گذشته به 350 نفر کاهش یافته است و خوشبختانه روند کاهشی است اما مردم باید به شدت موارد  بهداشت ی را رعایت کنند تا دچار مشکل نشویم.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان افزود:از مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز  درمانی  استان تعداد 65 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 30 نفر هم با دستگاه تنفسی به حیات ادامه می‌دهند.

وی درباره وضعیت شهرها هم بیان داشت:سه شهرستان گرگان، علی آبادکتول و بندرگز نارنجی و شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، آق قلا، مینودشت، آزادشهر و کردکوی هم در وضع زرد و مراوه تپه، گالیکش، گمیشان، بندرترکمن و رامیان آبی کرونایی هستند.

فاضل درباره شیوع کرونای انگلیسی هم هشدار داد و گفت:نوع جهش یافته ویروس کرونا در برخی استان‌ها دیده شده است اما هنوز گزارشی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان نداشتیم.

وی درباره شروع واکسیناسیون کرونا هم اظهار داشت:واکسیناسیون با اولویت کادر درمان فعال در بخش مراقبت‌های ویژه شروع شده و 270 نفر از اعضای کادر درمانی استان  واکسن  دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد:اعضای کادر درمانی در بخش مراقبت‌های ویژه استان حدود یکهزار و 200 نفر است که پیش بینی می‌کنیم در روزهای آینده 2 هزار و 500 دوز دیگر از واکسن کرونا در اختیار استان قرار بگیرد.

وی تأکید کرد:تا زمانی که واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور اتفاق نیفتد مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت فراوان رعایت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91631



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96