اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وقتی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گلستان برای تأمین میوه شب عید جدی گرفته نمی‌شود
با اینکه استاندار گلستان در جلسه ستاد تنظیم بازار بر تأمین ۷۰۰ تن میوه شب عید تأکید کرده بود و به این موضوع به تصویب هم رسید حالا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفته ۴۰۰ تن سیب و پرتقال در استان تأمین شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، افزایش قیمت سایر اقلام به ویژه مواد غذایی و میوه‌جات در روزهای پایانی سال سبب نگرانی بسیاری از مردم شده است.تا پیش از شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی که به همراه داشته، همه ساله در ایام پایانی سال نمایشگاه‌های فروش بهاره در شهرهای مختلف برپا و میوه شب عید هم به اندازه کافی تأمین می‌شد.

اما با وجود کرونا، گرانی‌های افسارگسیخته و کمبود برخی اقلام اساسی از جمله روغن، تخم مرغ و غیره، روزهای منتهی به نوروز 1400 ، روزهای سخت و همراه با نگرانی و اضطراب برای مردم است.

امسال با توجه به همه گیری کرونا، نمایشگاه‌های فروش بهاره برپا نخواهد شد اما اصناف می‌توانند با تخفیف اجناس خود را به مردم عرضه کنند.اما در بحث میوه شب عید چندین جلسه کارگروه  تنظیم بازار  استان درباره این موضوع برگزار شد.

در آخرین جلسه‌ای که به ریاست  استاندار  گلستان برگزار شد، تأمین 700 تن میوه در استان برای شب عید به تصویب رسید.هادی حق شناس گفته بود هرکاری که سال گذشته برای تأمین میوه شب عید در استان انجام شده امسال باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرده بود باید منابع لازم برای خریداری و زمینه توزیع مناسب میوه شب عید در استان فراهم شود و در شرایط سخت امروز، شوک دیگری به مردم وارد نشود.

هرچند مسئولان در آن جلسه از سیب با قیمت 13 تا 14 هزار تومان و پرتقال بیش از 10 هزار تومان صحبت می‌کردند اما سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف به تأمین 700 تن میوه شب عید شد.

حالا اما  حسین طلوعیان ، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفته 250 تن پرتقال و 150 تن سیب درختی برای مصرف عید نوروز مردم استان تامین و توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه با توزیع میوه شب عید جلوی افزایش نامتعارف قیمت میوه در ایام پایانی سال گرفته خواهد شد، گفت:میوه شب عید در روزهای پایانی سال در مکان‌های مشخص توزیع خواهد شد.

کاهش 300 تنی میوه شب عید به طور قطع در نحوه توزیع و قیمت میوه در بازار تأثیر زیادی خواهد گذاشت و سبب بروز مشکلاتی مانند صف‌های طولانی و البته افزایش قیمت میوه در بازار خواهد شد که مسئولان باید از هم اکنون برای آن تدبیری بیندیشند.


http://www.caspiankhabar.com/91647



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96