اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پسرِترکمن صحرا درراه لالیگا/پیشنهاد ۱۵میلیون یورویی سویا به آزمون
سردار آزمون فوتبالیست ملی پوش ترکمن صحرای گلستان و عضو فعلی تیم زنیت مسکو این روزها با پیشنهاد وسوسه انگیز ۱۵ میلیون یورویی برای حضور در سویا اسپانیا روبرو شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، فوتبال دوستان گلستان از گذشته تاکنون شاهد هنرنمایی تعداد زیادی از ستاره‌های فوتبال ترکمن صحرا در این رشته پرطرفدار بوده اند که از آن جمله می‌توان به عبدالجلیل گل‌چشمه آقای گل فوتبال ایران در فصل ۷۸–۷۷ صلاح‌الدین اونق دروازه‌بان سابق تیم ملی اشاره کرد که جزو نامداران تاریخ ساز فوتبال گلستان به شمار می‌روند؛ اما اوج این هنرنمایی و درخشش به حضور سردار آزمون در فوتبال ایران و سپس در سطح ملی و بین المللی می‌رسد.سردار آزمون به نماد نسل جدید فوتبال گلستان و حتی ایران تبدیل شده است.

پسر زیرک ترکمن صحرا ۱۰ سال پیش و پس از حضور در سپاهان اصفهان راهی سرزمین تزارها شد و ۶ سال را در تیم‌های روبین کازان و روستوف سپری کرد و در فصل ۲۰۱۸ راهی زنیت شد و در حال حاضر آقای گل لیگ روسیه است.

گلزنی‌های این مهاجم گنبدی منحصر به لیگ روسیه نشد و بارها و بارها در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان شاهد هنرنمایی آزمون در رقابت با غول‌های بزرگ اروپا بودیم که این درخشش سبب شد تا همه ساله در فصل نقل و انتقالات مورد توجه تیم‌های بی شماری از غول‌های اروپایی قرار بگیرد که از آن جمله می‌توان به فیورنتینا ایتالیا، دورتمند آلمان و آرسنال و لیورپول انگلیس اشاره کرد.

سردار آزمون در سطح ملی هم مورد علاقه همه سرمربیان تیم‌های ملی بوده است.مسی ایرانی، مهاجم مورد علاقه کارلوس کیروش سرمربی سابق تیم ملی بود به طوری که در ترافیک بالای مهاجمان تیم ملی در اکثر بازی‌ها به عنوان بازیکن ثابت وارد میدان می‌شد و در حال حاضر دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی ایران هم وی را به اردو دعوت کرده است.

اما اخیراً خبری از پیشنهاد باشگاه سویا برای جذب سردار آزمون شنیده می‌شود.

سایت«ساکِر روسیه»در خبری نوشت که، باشگاه سویا در بسته پیشنهادی خود اعلام کرده که حاضر است ۱۵ میلیون یورو برای جذب بازیکن تیم ملی ایران پرداخت کند.آنها برای مجاب کردن سردار، بندهای ویژه‌ای هم در پیشنهاد خود گنجانده‌اند تا بتوانند نظر وی را جلب کنند.

حال باید دید در نهایت سردار آزمون به جمع اندلسی‌ها و لالیگای اسپانیا ملحق خواهد شد یا مقصد دیگری را برای خودش انتخاب می‌کند.شاید هم مانند چند سال گذشته با وجود پیشنهادات رسمی و غیررسمی، این بازیکن ترکمنِ فوتبال کشورمان تصمیم بگیرد در روسیه بماند و به فوتبالش ادامه دهد.آزمون فعلاً در لیگ روسیه آقای گل است.

ستاره ایرانی تیم زنیت سنت‌ترزبورگ روسیه تا سال آینده با این باشگاه روسی قرار دارد و به همین دلیل زنیتی‌ها بدشان نمی‌آید که در تابستان او را با قیمتی خوب به فروش برسانند تا درآمدزایی داشته باشند.

از مهم‌ترین مشکلات سویا در این فصل لالیگا و اروپا زهردار نبودن خط حمله این تیم بوده است.آنها در همین زمینه به دنبال تقویت خط حمله خود برای فصل جدید هستند و یکی از جدی‌ترین گزینه‌های این تیم سردار آزمون است.

اگر انتقال سردار آزمون به اسپانیا محقق شود، شانس هنرنمایی این ستاره گلستانی در لالیگا اسپانیا و جدال با بزرگانی همچون مسی برای این جوان گنبدی فراهم می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91674



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96