اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بارش برف در جاده‌های کوهستانی گلستان؛ رانندگان زنجیر چرخ داشته باشند
بارش نخستین برف بهاری که از ساعاتی پیش در مناطق کوهستانی گلستان به‌ویژه جاده آزادشهر - شاهرود در محدوده خوش ییلاق و توسکستان گرگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، سبب شد تا مسوولان راهداری و پلیس راه استان از رانندگان بخواهند هنگام عبور از این محورها زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر روز یکشنبه گفت که بارش برف از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز در منطقه کوهستانی خوش ییلاق واقع در جاده آزادشهر-شاهرود آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سیدعلی حسینی افزود:اگرچه ۲۴ نفر از نیروهای راهداری با ماشین آلات مربوطه درحال برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده هستند و فعلا مشکلی برای تردد وجود ندارد اما رانندگان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی هنگام تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ همراه داشته و از سالم بودن سیستم گرمایشی و موتور وسیله نقلیه خود مطمئن باشند.

وی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی خوش ییلاق را درحال حاضر پنج سانتی‌متر اعلام کرد و از رانندگان خواست حتی المقدور از تردد غیر ضروری در این مسیر اجتناب کنند.

همچنین جانشین پلیس راه گلستان نیز با اشاره به بارش باران و لغزنده بودن مسیرهای ارتباطی استان، از شدت گرفتن بارش برف و بوران در جاده‌های کوهستانی و کاهش دید خبر داد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

سرهنگ مهدی قنبری گفت:هم اکنون تردد در بیشتر جاده‌های گلستان بدون مشکل در حال انجام است اما در مسیر کوهستانی  توسکستان و خوش ییلاق شاهد بارش خفیف برف، مه گرفتگی و کاهش دید هستیم که رانندگان برای تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مطابق پیش بینی هواشناسی گلستان بارش برف و باران تا عصر امروز در استان ادامه دارد.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.


http://www.caspiankhabar.com/91676



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96