اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

تعداد بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در گلستان افزایش یافت
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه ادامه کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته (انگلیسی) در استان افزایش یافته و از هشت نفر در روز گذشته به ۱۰ نفر رسید

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  عبدالرضا فاضل  روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس  کرونا  اظهار داشت:از مجموع مبتلایان به کرونای انگلیسی ساکن در پنج شهرستان گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، آزادشهر و بندرترکمن، ۲ نفر در رده سنی کودکان هستند.

وی با اعلام آمادگی برای مقابله با موج چهارم همه‌گیری کرونا، گفت:به دلیل گسترش شیوع این ویروس در استان‌های همسایه، احتمال بیشترشدن تعداد مبتلایان گلستانی به کرونای انگلیسی وجود دارد.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:در حال حاضر ۲۸۸ بیمار در تخت‌های بیمارستانی استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که ۴۶ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه(آی سی یو)قرار دارند.

فاضل با اشاره به این که در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر به علت ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داد، افزود:از مجموع بیماران کرونایی بستری در استان حال ۱۸ نفر وخیم است.

وی بیان کرد:هم اکنون گرگان و بندرگز در شرایط نارنجی و گمیشان و مراوه‌تپه در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی به نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی در گلستان اشاره کرد و گفت:از آغاز این طرح و با شناسایی، کنترل، مراقبت، درمان و حمایت از بیماران کرونایی، تاکنون، ۵۰ هزار تست کرونا از مردم گرفته شد که ۱۳ هزار مورد آن مثبت بود.

فاضل به آخرین وضعیت تزریق  واکسن  کرونا و سهمیه اختصاص داده شده به استان اشاره کرد و گفت:از مجموع هفت هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا واگذار شده به گلستان ، ۷۴ درصد برای کادر درمان مورد استفاده قرار گرفته و مابقی به سالمندان، بیماران خاص، زنان باردار و تعدادی از پاکبانان شهرداری گرگان تزریق شد.

 استاندار  گلستان هم در این جلسه گفت:همراهی مردم، تلاش کادر درمان، فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، فرماندهان سپاه در طرح شهید سلیمانی و تمام دلسوزان استان موجب شد در روزهای ابتدای سال شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در استان نباشیم.

 هادی حق شناس  از مردم خواست استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها را برای کمک به کادر درمانی در مقابله با کرونا ادامه دهند


http://www.caspiankhabar.com/91707



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96