اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس علوم پزشکی گلستان:

تعداد بیماران سرپایی کرونا در گلستان ۲.۵ برابر افزایش یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران سرپایی کرونا در گلستان ۲.۵ برابر افزایش یافت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  بعدازظهر شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با  کرونا  استان اظهارکرد:در حال حاضر ۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری بوده که ۷۵ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت و ۳۳ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان افزود:اگر این تعداد را با آمار ابتدای فروردین مقایسه کنیم میزان بستری ها رو به افزایش است و حتی بیماران سرپای هم دو نیم برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد:در حال حاضر شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار داشته و ۶ شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت:از امروز به مدت ۱۰ روز محدودیت در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی ایجاد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد:ایجاد محدودیت در معیشت مردم بسیار سخت است اما هم اکنون سلامت مردم اولویت دارد و باید بپذیریم اگر رعایت نکنیم همانطور که تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته ممکن است تعداد بیماران بستری هم ۲.۵ برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد:پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده هزار بیمار بستری در سطح بیمارستان های استان داشته باشیم که وضعیت اسفند ماه ۹۸ تکرار و تجربه تلخی خواهد بود.

فاضل بیان کرد:۹ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که هزار و ۶۰۰ واحد آن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:کادر درمان در اولویت دریافت واکسن بوده و ۷۵ درصد آنها واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد:پارت جدید واکسن، روز دوشنبه وارد استان می شود و امیدواریم بتوانیم گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

فاضل مطرح کرد:کرونای انگلیسی غالب بوده و به صورت میانگین بیش از ۷۰ درصد کرونا در استان و کشور انگلیسی است و این نوع جهش یافته سرعت انتشار بالا و دوره کمون کوتاهی دارد اما ترس ما از نوع جدید یافته برزیلی است که امیدواریم وارد کشور نشود.


http://www.caspiankhabar.com/91723



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96