اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۷۰۰۰ واحد مسکونی کم دوام روستایی در گلستان مقاوم سازی می شود
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی کم دوام روستایی استان در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  سید محمد حسینی  ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:حدود ۵۰ درصد جمعیت گلستان در  روستا ها زندگی کرده و در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید بستر ماندگاری مردم در روستاها را فراهم کنیم.

وی با بیان این که بیش از ۶۰ درصد اشتغال استان به هزار روستا وابسته است، افزود: بنیاد مسکن  برنامه هایی را در سال جاری در زمینه اشتغال و رفع موانع در دستورکار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد:بنیاد مسکن استان در سال گذشته تاکنون هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در قالب پروژه های مسکن، طرح هادی، صدور اسناد مالکیت و غیره انجام داده یا در دست انجام دارد.

وی اضافه کرد:در سال ۹۹ علیرغم شیوع کرونا تا پایان سال دو هزار و ۵۷۰ واحد مسکن روستایی تحویل داده شد.

حسینی ادامه داد:همچنین  بازسازی ‌ واحدهای سیل زده سال ۹۸ هم در سال گذشته انجام و پنج هزار واحد دیگر تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد:در زمینه مسکن ایتام هم سهم گلستان ۸۰ واحد بود که ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و  تسهیلات  در نظر گرفته می‌شود و همگی در حال پایان عملیات ساختمانی است.

وی اضافه کرد:در زمینه مسکن افراد دارای دو عضو معلول هم سهمیه استان ۳۰۰ واحد بود که ۸۴ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ تومان تسهیلات به آنها تعلق می گرفت و تاکنون ۲۸۰ واحد آن تحویل شده است.

حسینی همچنین با اشاره به مسکن جوانان روستایی گفت:۴۰۰ واحد در سال گذشته کلنگ زنی شده و در حال انجام است که این واحدها از ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بهره مند می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۸۲ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده که همگی بیمه حوادث هستند.

وی افزود:مقاوم سازی هزار واحد آسیب‌دیده از حوادث سال ۹۹ هم در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۰ درصد اعتبارات آن تأمین شده است.

حسینی عنوان کرد:در بودجه سال ۱۴۰۰ سهمیه خوبی برای سکونتگاه های روستایی فرسوده در نظر گرفته شده و بنا داریم هفت هزار واحد خانه روستایی را مقاوم سازی کنیم.

طبق گفته حسینی ۹۳۳ سکونتگاه های روستایی در گلستان وجود دارد که ۱۰۰ هزار واحد آن غیر مقاوم و کم دوام هستند و امید از طرف بازه زمانی پنج ساله ۵۰ درصد آنها نوسازی شود.


http://www.caspiankhabar.com/91733



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96