اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



همراهی اصناف در سومین روز محدودیت‌های کرونایی در گلستان/ برخی شهروندان بی‌خیال ماسک زدن شده‌اند
در سومین روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی، اصناف همراهی خوبی با اجرای این محدودیت‌ها دارند و تقریبا اغلب مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سومین روز از اعمال محدودیت‌های سراسری  کرونا یی هم از راه رسیده و حضوری کوتاه در سطح شهرها از جمله  گرگان  گویای همکاری خوب اصناف با این محدودیت‌ها دارد.

متأسفانه روند شیوع بیماری در  گلستان  مانند اغلب مناطق کشور به شدت فزاینده است و آمارها بستری و تعداد مبتلایان روزانه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

اعمال محدودیت‌های سراسری کرونایی هم برای مهار موج چهارم کرونا در دستور کار قرار گرفته و هرچند در روزهای اول و دوم اجرای این مصوبه، برخی واحدهای صنفی به آن کم توجهی می‌کردند اما با هشدارهای مسئولان و همچنین درک فاجعه‌ای که ممکن است گسترش موج چهارم کرونا به همراه داشته باشد، همکاری اصناف نیز بیشتر شده است.

حضوری کوتاه در سطح شهر نیز گواه همراهی و همکاری اغلب واحدهای صنفی است، هرچند هنوز هم برخی واحدهای صنفی با کرکره‌های نیمه باز به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

 برای کنترل و مهار موج سهمگینی که وزیر  بهداشت  پیش بینی کرده همکاری و همراهی همه مردم لازم است.در کنار محدودیت‌هایی که برای فعالیت واحدهای صنفی و گروه‌های شغلی در نظر گرفته شده همکاری مردم هم ضروری است.متأسفانه با اینکه حدود 14 ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و روزانه تعداد زیادی از مردم مبتلا و یا قربانی این ویروس می‌شوند اما هنوز هم هستند کسانی که ساده‌ترین ولی مهم‌ترین کار که همان استفاده از ماسک است را انجام نمی‌دهند.

عدم برگزاری مراسماتی مانند عروسی و عزا و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها برای حفظ سلامتی، ضروری است اما متأسفانه برخی شهروندان ترجیح می‌دهند مراسمات خود را در تالارهایی که در برخی روستاها که نظارت چندانی برآنها نیست و یا در خانه باغ‌ها برگزار کنند که باید در این بخش علاوه بر همراهی مردم، نظارت‌ها و برخوردها هم تشدید شود.

 محمد حمیدی ،  فرماندار  گرگان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر اعمال محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت:روز گذشته از حدود 8 هزار واحد صنفی بازدید به عمل آمد که 3 واحد صنفی پلمب و به 355 واحد صنفی تذکر جدی دریافت کردند.

وی گفت:تیم‌های نظارتی متشکل از شبکه بهداشت، اتاق اصناف، اداره صمت، پلیس اماکن نیروی انتظامی و فرمانداری هر روز در دو نوبت صبح و عصر مشغول نظارت بر سطح بازار هستند و با کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد:طبق قانون، اتحادیه‌ها موظف به خود نظارتی هستند و با اطلاع رسانی گسترده به مجموعه تحت امر خود باید جلوی تجمعات در سطح بازار گرفته شود و اگر کم کاری در این راستا صورت گیرد با عوامل آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها حدود 80 درصد واحدهای صنفی گرگان محدودیت‌های اعمال شده را رعایت می‌کنند، تأکید کرد:کسانی که از اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا سرپیچی کنند بدون هیچ مماشاتی مغازه آنها پلمب خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/91735



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96