اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



احتمال تمدید تعطیلی اصناف در گلستان/واحدهای متخلف پلمب می‌شود
با آغاز ممنوعیت فعالیت ۱۰ روزه اصناف در گلستان از ۲۱ فروردین، تا کنون ۱۶ واحد صنفی در گرگان به دلیل تخلف پلمب شدند و با توجه به شیب تند افزایش شیوع کرونا در استان احتمال تمدید تعطیلی اصناف زیاد است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم ، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با  کرونا  و با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در کشور، فعالیت اصناف از 21 فروردین به مدت 10 روز محدود شد.

در استان  گلستان  هفت شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در این شهرها ممنوع است، پنج شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند که مشاغل گروه‌های سه و چهار در این شهرها اجازه فعالیت ندارند و فعالیت مشاغل گروه چهار هم در دو شهر زرد استان ممنوع است.

اما با آغاز این طرح همچنان شاهد فعالیت بسیاری از اصناف هستیم که برخی علنی و برخی پنهانی در حال فعالیت هستند و به نظر می‌رسد سخت گیری‌ها در جلوگیری از فعالیت اصناف مانند گذشته نیست.

با این وجود  فرماندار  گرگان از اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه در طرح محدودیت فعالیت اصناف خبر داده است.

 محمد حمیدی  گفت:با گذشت پنج روز از  تعطیلی  مشاغل گروه دو، سه و چهار از ٨٨6 واحد صنفی که طبق قانون باید تعطیل باشند بازدید گروهی به عمل آمده که 16 واحد پلمب و به 186 واحد صنفی تذکر کتبی داده شده است.

وی افزود:روزانه هشت تیم نظارتی متشکل از شبکه  بهداشت ، اتاق اصناف، اداره صمت، پلیس اماکن نیروی انتظامی و فرمانداری در سه نوبت صبح، بعدازظهر و بعد از افطار مشغول نظارت هستند و با کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی خواهند کرد.

حمیدی ضمن تشکر از اصناف و بازاریان گرگان به دلیل همکاری در اجرای طرح از تمامی شهروندان درخواست کرد تا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند و از هر گونه ازدحام در تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد همکاری اصناف و مشاغل مختلف اثر بخشی محسوسی در کاهش مبتلایان به کرونا داشته باشد و در غیر این صورت مجبور به تعطیلی تفرجگاه‌ها خواهیم شد.

اما روند شیوع کرونا در گلستان از اول فروردین سال جدید افزایشی بوده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند به شکل چشمگیری زیاد شده است.

روز اول فروردین 180 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری بودند که این کمترین تعداد طی یک سال اخیر در استان بود اما تعداد بستری‌ها پس از تعطیلات نوروز و در روز 15 فروردین به 288 بیمار رسید.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان گلستان طی 11 روز اخیر به شرح زیر است:
15 فروردین:288 بیمار
16 فروردین:366 بیمار
17 فروردین:386 بیمار
18 فروردین:403 بیمار
19 فروردین:425 بیمار
20 فروردین:439 بیمار
21 فروردین:485 بیمار
22 فروردین:519 بیمار
23 فروردین:557 بیمار
24 فروردین:591 بیمار
25 فروردین:612 بیمار

از 21 فروردین به مدت 10 روز ممنوعیت فعالیت اصناف با توجه به وضعیت هر شهر در نظر گرفته شده، اما شیب تند افزایش شیوع کرونا در گلستان و زیاد شدن بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند احتمال تمدید تعطیلی اصناف را بیشتر کرده است.


http://www.caspiankhabar.com/91743



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96