اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۹۰ درصد کادر درمان استان گلستان واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد کادر درمان استان که داوطلب واکسن بودند انجام شد و ۱۰ درصد باقی مانده هم طی دو روز آینده انجام خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا فاضل  بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:پس از تعطیلات نوروزی شاهد روند رو به افزایش ابتلا و بستری‌های  کرونا  در استان گلستان بودیم که طی چهار روز اخیر به ثبات رسیده و حاصل رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی توسط مردم و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است.

وی افزود:اگر می‌خواهیم روند ابتلا به کرونا در استان کاهشی شود باید حداقل به مدت دو هفته پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.ویروس جهش یافته کرونا موجب می‌شود بیماران طی 48 تا 72 ساعت شرایط تنفسی بدی پیدا می‌کنند و نیاز به بستری در آی سی یو دارند و این تفاوت پیک چهارم با پیک‌های قبلی است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان با بیان اینکه استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت:شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز قرار دارند، آق‌قلا، علی آباد، رامیان و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرترکمن، گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد هستند.

فاضل افزود:در حال حاضر 658 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، طی دو روز اخیر میانگین تعداد فوتی‌های کرونا در استان با افزایش روبرو شده است.

وی درباره واکسیناسیون کرونا در استان گلستان گفت:در پارت اول 9 هزار و 900  واکسن  وارد استان شد که 9 هزار و 200 مورد تزریق کردیم و در پارت دوم 13 هزار واکسن آسترازنکا ساخت کره جنوبی وارد استان شده است.

فاضل ادامه داد:واکسیناسیون بیش از 90 درصد  کادر درمان  که داوطلب واکسن بودند انجام شد و 10 درصد باقی مانده هم طی دو روز آینده انجام خواهد شد، واکسیناسیون گروه‌های سنی و بیماران خاص هم از شنبه آغاز می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91765



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96