اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



متخصص بیماری های داخلی:

مراجعات کرونایی خانوادگی شده است/ مراسم افطاری برگزار نشود
یک متخصص بیماری های داخلی گفت: هم اکنون مراجعات کرونایی به مطب ها در گلستان خانوادگی شده و این امر نشان می دهد که با عدم رعایت قوانین بهداشتی، ویروس بین اعضای خانواده چرخیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  محمد دادجو  صبح دوشنبه در گفتگو با برنامه رادیویی اظهار کرد:در ۱۰ روز اخیر شرایط خوبی از نظر  بیماری   کرونا  در استان نداشتیم اما چند روزی است که روند ثابت بوده اما تعداد مراجعات کاهش نیافته ولی افزایشی هم نیست.

این متخصص بیماری‌های داخلی افزود:از مردم می‌خواهیم همچنان دستورالعمل‌های  بهداشت ی را رعایت کرده تا پیک چهارم فروکش کند.

وی ادامه داد:هم اکنون مراجعات به مطب‌ها خانوادگی شده و از یک خانواده، پنج نفر هم بستری شده اند و این امر نشان می‌دهد که با عدم رعایت فاصله‌ها و قوانین بهداشتی ویروس بین اعضای خانواده چرخیده است.

دادجو بیان کرد:تعداد مرگ و میرها افزایش نیافته و بین سه الی چهار درصد است اما به دلیل اینکه تعداد مراجعات بیشتر بوده، از لحاظ کلی، تعداد مرگ‌ها هم افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:با رعایت نکات ساده می‌توان جلوی شیوع بیماری را گرفت و مسلماً دورهمی ها به هر شکل و اسم مانند افطاری و غیره که باشد غیرعاقلانه است.

دادجو گفت:یک ناقل بدون علامت می‌تواند دو هفته بیماری را منتقل کند و تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده و بیماری تحت کنترل درنیامده باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/91771



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96