اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

تعداد بیماران کرونایی گلستان کاهش یافت
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های کرونایی، تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان،  عبدالرضا فاضل  روز پنجشنبه اظهار داشت:در حال حاضر ۶۰۷ بیمار  کرونا یی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بستری هستند که این تعداد روز گذشته ۶۴۳ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد:از مجموع بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گلستان، ۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی سی یو)بستری هستند که حال ۳۴ نفر آنان وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری این که رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی ستاد ملی کرونا روزهای دوشنبه هر هفته اعلام می‌شود، افزود:براساس آخرین آمار در حال حاضر گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

فاضل تاکید کرد:تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های  بهداشت ی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

وی همچنین از ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و دارو برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان خبر داد و گفت:با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.

بر اساس این تقسیم بندی در شرایط قرمز، تنها گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند، در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم مجاز به فعالیت بوده و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها،‌قطعات‌یدکی‌خودرو، تعمیرگاه‌های‌خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌و درمانی و سایر هستند که می‌توانند در همه شرایط حتی وضعیت قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

در گروه مشاغل دوم مانند فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی و سمساری در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش موادغذایی صرفا می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها در شرایط قرمز و نارنجی تعطیل بوده و باید از فعالیت دست بکشند.

گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.


http://www.caspiankhabar.com/91787



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96