اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هواشناسی گلستان هشدار نارنجی صادر کرد/ احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی
هواشناسی گلستان با ورود سامانه بارشی به استان هشدار سطح نارنجی صادر و اعلام کرده احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی وجود دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، با نفوذ سامانه  بارش ی از روز گذشته به استان، شاهد افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و کاهش دما در استان هستیم که این روند تا اواخر روز جمعه در استان ادامه دارد.

اما طبق اعلام  هواشناسی  استان از اوایل هفته آینده، سامانه بارشی قوی‌تر و موثرتر وارد استان خواهد شد که اغلب مناطق استان به ویژه نقاط کوهستانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

هواشناسی استان گلستان با اشاره به مخاطره آمیز بودن سامانه سرد و بارشی که طی یکی دو روز آینده وارد استان خواهد شد، هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی)صادر کرده است.

 این سامانه بارشی از شنبه شب به استان نفوذ خواهد کرد که پیامد آن رگبار و رعد و برق شدید در استان به ویژه در نواحی کوهستانی است که اوج فعالیت این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.

با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

در مدت فعالیت این سامانه مردم به خصوص دامداران و عشایر از حریم و حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند.ضمناً احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی، امتناع از کوهنوردی، عدم استقرار کندوهای زنبور عسل در مسیرهای سیلابی، کنترل ورودی آب استخرهای پرورش ماهی و انجام تمهیدات پیشگیرانه لازم توسط دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید قرار گرفته است.


http://www.caspiankhabar.com/91788



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96