اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس علوم پزشکی گلستان خبرداد

مرگ ۴۰ گلستانی بر اثر کرونا در هفته گذشته/۲۲۰۰۰ نفر واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فوت ۴۰ گلستانی بر اثر کرونا طی هفته گذشته در استان خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  ظهر شنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از  کرونا  اظهارکرد:هم اکنون ۵۳۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۹۰ نفر در آی سی یو و ۳۷ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان از فوت ۶ گلستانی در ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و افزود:هفته گذشته ۴۰ نفر با تست مثبت کرونا در استان فوت کرده و میانگین روزانه فوتی ها بین پنج الی ۶ نفر بوده است.

وی توضیح داد:علیرغم اینکه روند نزولی است ولی احتمال فوتی ها در هفته ها آتی وجود دارد.

فاضل بیان کرد:شرایط کرونا هم اکنون به ثبات رسیده و روند نزولی را در چهار روز گذشته شاهد هستیم به طوری که تعداد بیماران بستری ۱۴۰ نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد:سوش غالب کرونا در کشور انگلیسی است اما نگرانی ها از نوع جهش یافته هندی بوده که در صورت ورود به کشور تعداد فوتی را افزایش خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص واکسیناسیون اظهارکرد:کادر درمان استان ۱۰۰ درصد واکسینه شده و اگر کسی از این گروه  واکسن  دریافت نکرده است می تواند ثبت نام کرده و بلافاصله تزریق واکسن انجام می شود.

فاضل گفت:۴۵ نفر در مراکز سالمندان، ۸۹۴ نفر از افراد بالای ۸۰ سال استان، ۸۱۵ نفر بیمار خاص و ۳۰۳ پارکبان در استان واکسینه شده اند.

وی بیان کرد:تاکنون ۲۵ هزار واکسن وارد استان شده و ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر در نوبت اول و پنج هزار و ۶۶۶ نفر در نوبت دوم واکسینه شده اند.


http://www.caspiankhabar.com/91791



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96