اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خداحافظی محاکم گلستان با کارشناسان رسمی بدقول
رئیس کل دادگستری گلستان می‌گوید: پارسال بیش از ۱۰ هزار پرونده به علت بدعهدی کارشناسی رسمی، تجدید وقت شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی هاشمیان  رئیس کل  دادگستری   گلستان  گفت:پارسال بیش از ۱۰ هزار پرونده به علت بدعهدی کارشناسی رسمی، تجدید وقت شده است.

او گفت:در پرونده‌های تخصصی، قاضی برای صدور رای نیاز به نظر کارشناس فن و متخصص در آن حوزه دارد و به همین منظور پرونده را به کارشناسان رسمی آن حوزه ارجاع می‌کند و مدت معینی به کارشناس برای اعلام نظریه کارشناسی مهلت می‌دهد تا پس از دریافت این نظریه و بر اساس شواهد و مدارک، رای صادر کند.

او افزود:متاسفانه برخی کارشناسان در مهلت تعیین شده نظریه کارشناسی را به دادگاه ارائه نمی‌کنند و با این کار فقط پارسال سبب تجدید وقت رسیدگی بیش از ۱۰ هزار پرونده در محاکم استان شده اند.

هادی هاشمیان افزود:تجدید وقت این پرونده‌ها به زبان ساده یعنی قاضی به علت نبود نظریه کارشناسی در پرونده نمی‌تواند رای صادر کند و مجبور می‌شود تا زمان اعلام نظر کارشناسی، تاریج جدید برای رسیدگی پرونده تعیین کند که ممکن است چند ماه بعد باشد این کار هم به ضرر مردم است و میانگین روز‌های رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند هم وقت و هزینه اضافی به دادگستری تحمیل می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد:برای کاهش موارد اینچنینی به همه شعب تکلیف کرده ایم، امسال کارشناسانی را که بدون عذر موجه در مدت تعیین شده نظریه کارشناسی را به دادگاه ارائه نکرده اند به تخلفات معرفی کنند.

او ادامه داد:همچنین از این پس محاکم گلستان به همکاری با کارشناسانی که در زمان تعیین شده، نظریه کارشناسی را به دادگاه تحویل ندهند، پایان می‌دهند و دیگر به آنان پرونده کارشناسی ارجاع نخواهند داد.

او گفت:معطل ماندن پرونده‌ها برای نظریه کارشناسی، زمان رسیدن طرفین پرونده به حق و حقوق شان را به تاخیر می‌اندازد و در برخی موارد خسارات جبران ناپذیری به اصحاب دعوی وارد می‌کند.


http://www.caspiankhabar.com/91800



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96