اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش ۱.۵ برابری تولید زباله بیمارستانی پس از شیوع کرونا در گلستان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: تولید زباله پزشکی در این استان پس از شیوع کرونا در مقایسه با قبل از همه‌گیری این ویروس ۱.۵ برابر شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محسن سمیعی اظهار داشت:تولید  زباله  در بیمارستان ها، مطب پزشکان، مراکز  درمانی  و آزمایشگاههای گلستان در شرایط عادی ۱۰ تن بود که پس از شیوع ویروس  کرونا  به حدود ۱۵ تن در روز افزایش یافته است.

وی بیان کرد:پیش از این مدیریت جمع آوری زباله‌های بیمارستانی، حمل و دفن بهداشتی آن در منطقه غرب گلستان برعهده سازمان مدیریت  پسماند  استان و در شرق گلستان برعهده یک شرکت خصوصی بود اما به دلیل بروز برخی مشکلات برای بخش خصوصی، مسوولیت جمع آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی استان به سازمان مدیریت پسماند واگذار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان ادامه داد:زباله‌های عفونی بیمارستانی برابر قوانین ابتدا باید توسط بیمارستان و با"اتوکلاو"بی‌خطر شده و سپس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله آهک پاشی و احاطه شدن با پوشش مناسب خاک، به صورت اصولی دفن شود.

وی همچنین به تولید روزانه حدود هزار تن زباله در گلستان اشاره کرد و گفت که سرانه تولید زباله در مناطق شهری حدود ۶۰۰ گرم و در روستاها ۴۰۰ گرم است.

به گفته سمیعی سالانه افزون بر ۳۲۸ هزار تن زباله در گلستان تولید می شود که حدود ۷۰ درصد آن تر و بقیه خشک است که حدود ۲ درصد آن از سوی شهروندان در مبدا تفکیک می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که از مجموع زباله های واردشده به سه مرکز پسماند، روزانه ۶۰ تن کمپوست تولید می شود.

سمیعی به جذب ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی سال ۹۹ برای مدیریت پسماند استان اشاره کرد و گفت:این اعتبار برای تکمیل خط دوم تفکیک زباله، تکمیل سوله و کف سازی، ساخت سالن دریافت خط دوم، ساخت خط پردازش جدید ۲۵۰ تنی سایت پسماند آق قلا و ساخت سوله تفکیک خط جدید سایت آزادشهر هزینه می شود.

وی افزود:در حال حاضر ۲ واحد پردازش و تولید کمپوست از زباله و پسماند در گلستان به ظرفیت ۵۰۰ تن در آق قلا و آزادشهر فعال است و خط دوم پردازش و تولید کمپوست سایت آق قلا تابستان امسال و خط دوم پردازش و تولید کمپوست سایت آزادشهر سال آینده به بهره برداری می رسد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۶.۶ درصد از جمعیت استان روستایی و بقیه شهرنشین هستند.


http://www.caspiankhabar.com/91806



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96