اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تزریق واکسن به همه بیماران خاص هفته آینده در گلستان
مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: یک سوم بیماران خاص استان واکسینه شده اند و مابقی این هفته واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری مدیر گروه بیماری‌های مرکز  بهداشت  گلستان از واکسینه شدن ۹۰ درصدی کادر درمان و بهداشتی، نظام پزشکی و جانبازان بالای ۵۰ درصد و یک سوم بیماران خاص در استان خبر داد و گفت:افراد باقی مانده در گروه بیماری‌های خاص هفته آینده برابر  کرونا  واکسینه می‌شوند.

باقری با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی پس از ماه مبارک رمضان با سرعت بیشتری انجام می‌شود افزود:در حال آماده کردن مراکز بزرگی برای واکسینه کردن افراد هستیم تا از تجمع جلوگیری شود.

او گفت:تزریق  واکسن  کرونا تا صد در صد از مرگ و میر و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از ابتلای شدید به ویروس کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند.

باقری گفت:تا کنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن کرونا به جامعه هدف در گلستان تزریق شده و جز عوارض شایع واکسیناسیون مانند تب خفیف و بدن درد هیچ عارضه جدی دیگری در استان نداشتیم.

علی باقری افزود: اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چینی، بهارات هندی و آسترازنکا کره جنوبی در مرحله اول به اندازی کافی ایمنی بخش است، اما ۳ ماه بعد نیز باید دوباره تزریق شوند.

او ادامه داد:هم اکنون نزدیک به ۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در گلستان واکسن آسترازنکا کره جنوبی را دریافت کردند و پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال دیگر در استان وجود داشته باشند.


http://www.caspiankhabar.com/91815



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96