اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس علوم پزشکی گلستان:

عارضه جدی بعد از تزریق واکسن کرونا در گلستان مشاهده نشده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۲۴ هزار نفر در گلستان واکسن دریافت کرده اند و عارضه جدی بعد از تزریق مشاهده نشده است.

به گزارش  کاسپین خبر به نقل از مهر  عبدالرضا فاضل  شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد:در شرایط پیک چهارم  کرونا  هستیم و میزان بستری‌های استان کمتر شده و وضعیت عمومی حال بیماران هم بهتر است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان افزود:نوعی جهش یافته هندی و آفریقایی در جنوب شرقی کشور مشاهده شده و امکان اینکه در سطح کشور پخش شود وجود دارد.

وی با اشاره به روش تشخیص این نوع جهش یافته گفت:در سطح کشور چند آزمایشگاه محدود، کار تشخیص این نوع را انجام می‌دهند و جواب آن هم دیر ارسال می‌شود.

فاضل ادامه داد:نوع هندی و آفریقایی دوره کمون کوتاهی داشته و بیمار بعد از ابتلاء به سرعت دچار علائم می شود و شانس مرگ و میر هم بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص واکسیناسیون هم افزود:تاکنون ۲۴ هزار نفر در استان واکسینه شده و افراد بالای ۸۰ سال هم پنج هزار  واکسن  دریافت کردند.

وی با اشاره به اجرای کُند تزریقات بالاتر از ۸۰ سال‌ها گفت:با توجه به ماه رمضان و ترس این افراد و همچنین بیماری زمینه ای این رده سنی، آنها کمتر مراجعه می‌کنند و از آنها می‌خواهیم که حتماً در این زمینه ورود کرده تا تزریق انجام شود.

فاضل بیان کرد:تلاش می‌کنیم در هفته‌های آتی، تزریق سنین پایین‌تر را هم آغاز کنیم.

وی اضافه کرد:تمام واکسن‌هایی که تزریق می شوند در سطح دنیا تایید شده بوده و به ندرت مشکلی ایجاد شده است و در گلستان هم تاکنون عارضه نادر یا مرگ ناشی از تزریق واکسن گزارش نشده است.


http://www.caspiankhabar.com/91819



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96