اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صحن علنی شورای شهر گرگان؛

مدیریت النگدره و ناهارخوران به مدت ۱۵سال به شهرداری واگذار می شود
در صحن شورای شهر گرگان، لایحه پیش نویس واگذاری و بهره وری ۱۵ ساله پارک های جنگلی النگدره و ناهارخوران به شهرداری گرگان، مصوب شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، دویست و نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان عصر شنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران  شهرداری  گرگان برگزار شد.

در این جلسه لایحه پیش نویس قرارداد اجرای طرح مدیریت و بهره وری پارک جنگلی  ناهارخوران  و  النگدره  مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این طرح، مدیریت حدود هزار هکتار از اراضی جنگل النگدره و ناهار خوران به مدت ۱۵ سال به شهرداری گرگان سپرده شد.

در این قرارداد، مقرر شده شهرداری سالانه ۲۰۰ میلیون تومان اجاره بها به اداره کل  منابع طبیعی  و آبخیزداری گلستان پرداخت کند.

یکی از چالش‌های پیش رو اجرای پروژه در محدوده های واگذار شده این است که منابع طبیعی مالک اعیانی می شود که شهرداری در آنجا خواهد ساخت و یکی از این پروژه ها احداث تله کابین است که بعد از ۱۵ سال در اختیار منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.

شهردار گرگان در این خصوص گفت:بازگشت سرمایه تله‌کابین ۱۰ ساله بوده و سرمایه گذار هم این امر را پذیرفته است.

 عبدالرضا دادبود  افزود:می‌توان بعد از اتمام قرارداد زمین را از منابع طبیعی اجازه کرد و هزینه آن را پرداخت کنیم و تاسیسات برای خود شهرداری باقی بماند.

گفتنی است این لایحه با رأی اکثریت اعضای شورا مصوب شد.

محمد مرتضوی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم از فراخوان سرمایه گذاری برای اجرای طرح تله کابین خبر داد و گفت:این طرح واگذاری که در قالب طرح توجیهی صورت خواهد گرفت در جهت تسریع اجرای پروژه های همچون تله کابین انجام می شود.

یکی دیگر از مسائلی که در صحن علنی شورا به آن پرداخته شد، غرق شدن دو کودک و نوجوان در آب بندان های جعفرآباد و توشن بود که ناصر گرزین، عضو شورای شهر گرگان از دستگاه‌های متولی خواست تا اقدامات لازم حفاظتی و امنیتی را در محدوده های آبی انجام دهند.

محمد ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم آزمون تغییر وضعیت کارکنان شهرداری را اقدام در خور برشمرد.

وی همچنین از شهرداری خواست تا پیاده راه النگدره را بهسازی شده و یا تمهیدات دیگری برای آن اندیشیده شود.


http://www.caspiankhabar.com/91867



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96