اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گنبدکاووس کشف شد
مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس از کشف ۵۰ دستگاه ماینر از یک مزرعه غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در یک واحد کارگاهی مناطق شمالی این شهرستان مرزی خبر داد و گفت که این دستگاه‌ها، مصرف برق این واحد را از ۶ هزار کیلووات ساعت در ماه به ۹۶ هزار کیلووات افزایش داده بود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محمدعلی عربگلو اظهارداشت: با کشف این دستگاه‌ها تعداد  ماینر های تولید  ارز دیجیتال  کشف شده در  گنبد کاووس طی بازه زمانی مهرماه پارسال تاکنون به  ۲۴۲ دستگاه افزایش یافت.

عربگلو افزود: استفاده غیرمجاز از شبکه  برق  خانگی، صنعتی و یا کشاورزی برای تولید پول مجازی توسط دستگاه‌های ماینر سبب افزایش فشار به شبکه توزیع، افزایش مصرف و قطع برق می‌شود.

وی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق شهروندان گنبدی طی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اضافه کرد:افزایش دمای هوا و فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز مهمترین علت افزایش مصرف برق این شهرستان بوده است.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس با تاکید برلزوم شناسایی دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز با همکاری شهروندان، تصریح کرد:شرکت‌ برق موظف به برخورد با مشترکان پُرمصرف است و در صورت شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از دستگاه‌های ماینر با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت که گنبدکاووس ۱۴۰ هزار مشترک برق دارد که بخش قابل توجهی از آنها پُرمصرف هستند و می‌توانند با ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش مصرف در رده مشترکان خوش‌مصرف قرار گرفته و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

عربگلو همچنین با اشاره به روند افزایشی دمای هوا و رسیدن آن به ۴۵ درجه در گنبدکاووس که از شهرهای گرمسیری درجه سه کشور به شمار می‌رود، خواستار تغییر ساعت کاری ادارات و نیز تعطیلی روز پنجشنبه به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دمای هوای گنبدکاووس به ۴۵ درجه سانتی‌گراد رسیده و طبق مصوبه هیات وزیران، شهرستان‌هایی با این سطح از گرما می‌توانند نسبت به تغییر ساعت کار اداری از ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و نیز تعطیلی روزهای پنجشنبه با تصویب استانداری اقدام نمایند.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ادامه داد: اجرای تغییر ساعت کار ادارات و نهادها کمک شایانی به کاهش استفاده از وسائل سرمایشی در این مکان‌ها و به تبع آن کاهش مصرف انرژی دارد.

عربگلو، مدیریت مصرف انرژی توسط مردم را در جلوگیری از خاموشی‌های بیشتر در فصل تابستان موثر دانست و از مردم گنبدکاووس خواست با رعایت الگوی مصرف از جمله استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف(۱۳ تا ۱۷)و تنظیم درجه کولر بین ۲۴ تا ۲۶ شرایط را برای دسترسی همه مردم از برق فراهم کنند.

گنبدکاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، سه هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه انتقال برق فشار ضعیف و متوسط دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91868



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96