اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خاموشی‌های کلافه‌کننده بار دیگر در استان گلستان شروع شد
با گرم شدن دمای هوا از روز گذشته تا کنون برق اغلب مناطق استان به صورت گسترده قطع شده است، این خاموشی‌های گسترده مردم به ویژه اصناف و واحدهای تولیدی را کلافه کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، چند روز قبل که هوا کمی خنک شده بود قطعی‌های  برق  هم در سطح استان گلستان کاهش پیدا کرد اما از روز گذشته و با گرمتر شدن هوا، دوباره این خاموشی‌های کلافه‌کننده شروع شده است.

بسیاری از کسبه و بازاریان از قطعی‌های مکرر برق زیان دیده‌اند، دانش آموزان و دانشجویان هم که این روزها آزمون‌هایشان به صورت مجازی برگزار می‌شود، از وضعیت کنونی به شدت انتقاد می‌کنند.واحدهای تولیدی هم که در زمستان گاز و در بهار و تابستان برق‌هایشان قطع می‌شود، چاه‌های کشاورزی هم این روزها با قطعی‌های مکرر، دست کشاورزان را در پوست گردو می‌گذارد.

همه مردم از قطعی‌های گسترده و چند ساعته برق به شدت ناراضی هستند و نماینده مردم گرگان و آق قلا دلیل این قطعی‌ها را عدم سرمایه گذاری دولت در صنعت برق و ساخت نیروگاه‌های جدید و مستهلک شدن نیروگاه‌‌های فعال دانسته است.

طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف بود که سالانه 5 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور اضافه کند اما این اتفاق رخ نداد و در سایه بی تفاوتی دولت به این مسئله حیاتی، کمتر از نیمی از این هدفگذاری محقق شد.

این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته و در افتتاح متمرکز پروژه‌های توانیر، رئیس جمهور اعلام کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها دیگر در تابستان شاهد قطعی برق نخواهیم بود اما چند ماهی از این وعده نگذشته بود و در زمستان، خاموشی‌های چند ساعته بلای جان مردم شد.آن زمان مدیران توانیر، مشکل در تأمین گاز موردنیاز نیروگاه‌ها را علت این اتفاق می‌دانستند اما حالا در فصل گرم سال که دیگر از کمبود گاز نیست، توانیر بهانه دیگری برای قطعی برق دارد.

از روز گذشته به ویژه امروز قطعی‌های مکرر و چندساعته برق، پس از یکی دو روز بار دیگر شروع شده و مدیرعامل شرکت برق استان خطاب به مردم گلستان گفته که قطعی‌های برق فعلاً ادامه‌دار خواهد بود.

علی اکبر نصیری در این باره اظهار داشت:هواشناسی از افزایش 16 تا 18 درجه‌ای دمای هوای استان از امروز خبر داده و با توجه به افزایش مصرف برق احتمال اعمال خاموشی‌های دوباره برق در استان وجود دارد.

وی بیان داشت:با کاهش دما و به تبع آن کاهش مصرف برق چند روزی نیاز به خاموشی در استان نبود، اما با توجه به افزایش محسوس دما در روز‌های آینده، قطعی برق به میزان صرفه جویی و مدیریت همه مشترکان اعم از خانگی و صنعتی بستگی دارد و در صورت رشد مصرف دوباره برنامه خاموشی‌ها اجرا می‌شود.

نصیری با تاکید بر مدیریت مصرف برق ادامه داد:مناطق مختلف را بلوک بندی کردیم و هر بلوکی که 30 درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشد، برنامه خاموشی آن‌ها حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان شناسایی کنتور‌های پر مصرف و برخورد با صاحبان آنها را از دیگر برنامه‌های شرکت برق در راستای کاهش خاموشی‌ها بیان کرد و از مشترکان خواست، مصرف خود را مدیریت کنند و در ساعات اوج مصرف از لوازم برقی پر مصرف استفاده نکنند و دمای کولر را روی 26 تنظیم کنند.

در حالی مدیرعامل شرکت برق استان از ادامه دار بودن خاموشی‌ها و لزوم مدیریت مصرف از سوی مردم تأکید کرده است که این شرکت حتی در اعمال خاموشی‌ها هم طبق برنامه زمانبندی اقدام نمی‌کند.


http://www.caspiankhabar.com/91869



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96