اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس علوم پزشکی گلستان خبرداد

وضعیت باثبات بیمارستان های گلستان/۹۰ هزار دوز واکسن وارد استان شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شرایط بیمارستان های گلستان به ثبات رسیده و بار مراجعات بیماران هم کمتر شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  بعد از ظهر شنبه در جلسه استانی مقابله و پیشگیری از  کرونا  اظهار کرد:روند نزولی شیوع کرونا در استان از هفته های گذشته آغاز شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان افزود:علیرغم استمرار روند کاهشی، رنگ بندی شهرها تغییر نکرده و هم اکنون گرگان، علی آباد کتول و کردکوی در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد:پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند هفته آتی شرایط بهتری داشته باشیم مگر اینکه با توجه به تعطیلات نیمه خرداد رعایت پروتکل‌ها توسط مردم نقض شود.

فاضل اضافه کرد:محدودیت مسافرت در نیمه خرداد اعمال شده و از مردم می‌خواهیم برای استمرار شرایط باثبات استان همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۵ بیمار بستری در مراکز  درمانی  سطح استان بستری بوده که ۶۲ بیمار در آی‌سی‌یو و ۲۲ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

طبق گفته وی سه فوتی کرونایی در روز گذشته در استان به ثبت رسیده است.

فاضل با بیان اینکه شرایط بیمارستان ها به ثبات رسیده و بار مراجعات هم کمتر شده است، گفت:شرایط بیمارستان‌ها به حالت عادی برگشته و عمل های جراحی که طی دو هفته قبل محدود شده بود، برقرار شده است.

وی افزود:از نظر تعداد مراکز تجمعی تزریق  واکسن  پنجمین استان کشور هستیم و ۳۸ مرکز راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:تاکنون ۹۰ هزار دوز واکسن وارد استان شده و ۵۶ هزار دوز در نوبت اول و ۱۳ هزار دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

فاضل بیان کرد:تمامی کادر درمان واکسینه شده و پرسنل داوطلب نداریم، همچنین تزریق واکسن به بیماران خاص انجام شده مگر اینکه پزشک معالج اجازه تزریق نداده باشد.

وی گفت:جانبازان تنفسی و بالاتر از ۵۰ درصد طبق پروتکل ها واکسینه شده و ۴۳۰ جانبار واکسن دریافت کردند.


http://www.caspiankhabar.com/91871



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96