اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



همتی : گلستان ظرفیت زیادی برای توسعه مبادلات با ترکمنستان دارد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شناخت از امکانات، فرصت ها و مشکلات گلستان گفت که این استان ظرفیت خوبی برای توسعه ارتباط با ترکمنستان و دیگر همسایگان شمالی در حوزه صادرات و واردات دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  عبدالناصر همتی  عصر یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم  گلستان  افزود:توسعه بندرترکمن یکی دیگر از ظرفیت استان است که باید تبدیل به منطقه ویژه  اقتصادی  و منجر به توسعه منطقه شود.

وی همچنین بر توجه ویژه به تکمیل خط راه آهن گرگان-اینچه برون و در ادامه خط راه آهن ایران-ترکمنستان و قزاقستان تاکید کرد و گفت:این ظرفیت می تواند کمک جدی به حمل و نقل و ترانزیت منطقه داشته باشد.

همتی به وجود برادران و خواهران اهل سنت در گلستان هم اشاره و افزود:وجود این قوم در این خطه ظرفیت بوده و من اعتقاد دارم در مناسب و مسوولیت ها بر اساس شایستگی ها و توانایی از آنها استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد:قومیت ها و مذاهب تهدید نبوده بلکه عامل قدرت ملی به شمار می روند و می توانیم با کمک برداران و خواهران اهل تسنن، استان توسعه یافته را ایجاد و همراهی ان ها را در توسعه به دنیا معرفی کرد.

نامزد سیزدهمین دوره  انتخابات   ریاست جمهوری  ابراز امیدواری کرد که با حضور در پای صندوق های اخذ رای،فرصت دهید که من در خدمت شما مردم عزیز گلستان باشیم.

وی علت ورود خود به انتخابات ریاست جمهوری را مطلوب نبودن شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت:من فکر کردم که اقشار مردم عزیز در استان ها گرفتار معیشت و رفاه ان ها نیز تحت تاثیر تحریم های ظالمانه قرار گرفته است بنابراین تغییر اقتصادی کشور جزو اولویت من است.

همتی ادامه داد:سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشور حاکم شده و باید از ظرفیت استان ها برای توسعه اقتصادی بهتر استفاده شود.

وی اضافه کرد:نگرش اقتصادی نیز در میان مسوولان ما کم است اگر قرار باشد که سیاست های اتخاذ شده فقر برای همه باشد باید به حوزه اقتصاد توجه شود.

وی همچنین بر توسعه متوازن استان ها تاکید کرد و گفت:در تمام استانها مشکل جدی داریم که باید با آزمایش سرزمین، اصلاح صورت گیرد.

همتی همچنین گردشگری را توسعه استان‌ها دانست و افزود:کشور ما چهار فصل دارد و هرکدام از این فصل ها ویژگی خاص برای جذب توریست را دارند ولی الان سیاست جذب توریست در کشور ناکارآمد است.

وی ادامه داد:اولویت اول ضمن انجام واکسیناسیون عمومی و عادلانه ، ساده سازی و کاهش سخت گیری‌های جذب توریست یکی از محورهای توسعه استانها بوده چون اشتغال و رفاه را برای ساکنان مناطق همراه می آورد.

همتی ادامه داد:در خیلی از استان ها سرمایه گذاری در بوم گردی در حال انجام بوده و باید با اولویت داده شود که سیستم بانکی و مالی در خدمت توسعه گردشگری در استانها قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به این که استان های شمالی ویژگی و مسائل خاص خود را دارند و مسئله بیکاری در همه این استان ها مشترک است، گفت:علت به وجود آمدن آن نیز نگاه سیاسی و امنیتی بوده و این نگاه قابل حل است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری من ۴۰ سال تمام مسائل اقتصادی را زیر نظر داشته ام و آخرین مسوولیت من در بانک مرکزی بوده و به همین جهت اشراف کامل بر مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور دارم و برای حل آن باید ریل گذاری صورت گیرد چون آخرین فرصت اصلاح اقتصادی است.

وی افزود:نداشتن یک راهبردی ملی برای توسعه اقتصادی در استانها، مشکل جدی است و باید با توجه لحاظ ویژگی هر استان و برداشتن تدریجی تمرکز از مرکز ، برای توسعه مناطق تلاش شود.همتی بر نشست هم اندیشی با نخبگان استان ها و اداره ان توسط مردم و نخبگان آن ها براساس شایسته سالاری تاکید کرد.

وی توانمند سازی اقشار محروم جامعه در استان ها تاکید کرد و گفت:یکی از مشکلات در کشور ، پرداخت نشدن هدفمند یارانه ها است دهک های ۱، ۲ و ۳ همان قدر یارانه می گیرند که دهک های بالا و ثروتمند می گیرند و باید اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد:باید به دهک های پایین جامعه توجه ویژه شود و افزایش دستمزد و اعطای کارت خرید اجرایی شود تا قدرت خرید نزد مردم افزایش حفظ شود.

وی تاکید کرد:همه ساکنان استان ها، مردم کشور هستند و هر اقدام برای توسعه آن ها باید با مشارکت مردم طراحی و اجرا شود و در توسعه نیز بر بهره برداری از ظرفیت های موجود از جمله جاده ابریشم، کریدور شنال و جنوب و ایران مدیترانه استفاده شود.

وی افزود:موقعیت جغرافیایی کشور به گونه ای است ارتباط استان ها و قرار گرفتن دز شاهراه های بین المللی، توسعه استان ها را دوچندان می کند.

همتی همچنین بر ظرفیت کشاورزی در استان ها تاکید کرد و گفت:روستاهای ما عمدتا فعالیت کشاورزی دارند ولی دچار مشکلات جدی بوده به طوری که در فروش محصول و باید خرید تضمینی برمبنای قیمت روز باشد و نهاده های مورد نیاز تامین شود.

وی گفت:برای نظام توزیع نهاده ها و جمع آوری محصولات کشاورزی که نقص جدی دارد ، برنامه وسیع برای آن دولت من دارد چون یکی از راههای توانمندسازی استانها رسیدگی به بخش کشاورزی است.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.


http://www.caspiankhabar.com/91924



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96