اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش اعتبار گلستان در بودجه ۱۴۰۰
استاندار گلستان گفت: افزایش اعتبار گلستان در بودجه ۱۴۰۰ زمینه ساز توسعه زیرساخت‌های استان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی حق شناس   استاندار   گلستان  در جلسه شورای اداری استان با اشاره به افزایش اعتبار گلستان از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲ هزار میلیارد تومان در  بودجه  سال۱۴۰۰ ، گفت:زمینه توسعه زیرساخت‌های استان گلستان بیش از پیش فراهم می شود.

او ادامه داد:توسعه زیرساخت‌های استان زمینه توسعه صادرات و تجارت را فراهم می‌کند و در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده است.

حق شناس گفت افزود:در روز‌های گذشته مراسم گرامیداشت سی اُمین سال استقلال جمهوری قزاقستان برگزار شد و اعلام شد که رفع مشکل ریل عریض که انجام شده است می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتقاء تجارت و مبادلات تجاری ما فراهم کند.

استاندار گلستان گفت:در حال حاضر ۱۰مسیر پروازی از گلستان دایر است و با وجود کاهش مسافران هوایی در اپیدمی کرونا در کشور در استان گلستان شاهد افزایش میزان مسافران و پرواز‌های هوایی بودیم.

حق شناس ادامه داد:اکتشافات نفت و گاز در استان اقدامی ارزشمند بود و تاکنون بیش از دوسوم حفاری انجام شده و امیدواریم این مسیر گلستان را به توسعه برساند.

او گفت:تفاهمنامه‌هایی با نهاد ریاست جمهوری برای رفع مشکلات استان منعقد شده و امیدواریم بخشی از آن در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

هادی حق شناس گفت:اخذ مجوز طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده با رعایت کامل مسائل محیط زیستی اتفاقی ارزشمند است و انجام فعالیت‌های  گردشگری  در این منطقه می‌تواند به حفظ بیشتر محیط زیست کمک کند و در عین حال برای ساخت بندر در استان گلستان با سازمان بنادر به تفاهم رسیدیم و این اتفاقی مهم برای استان به شمار می‌رود.

او افزود:برای ایجاد سد شصت کلاته ردیف در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و برای سد نرماب نیز سال گذشته بیش از مصوبات جذب اعتبار داشتیم و امسال نیز قطعا با تلاش بخش‌های مختلف می‌توانیم میزان جذب اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

استاندار گلستان همچنین در این جلسه بر حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت:اگر این مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد دشمنان ما از توطئه‌ها مایوس می‌شوند.

او گفت:استان گلستان به لحاظ پاسخگویی مدیران استان در مرکز سامد بر اساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری رتبه دوم را در بین استان‌های کشور بدست آورده است


http://www.caspiankhabar.com/91925



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96