اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وضعیت قرمز ذخایر خونی در گلستان
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ذخایر خونی گروه‌های مختلف به کمتر از ۳ روز رسیده است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید صادق بنی عقیل ، مدیر کل سازمان انتقال خون گلستان که به مناسبت روز جهانی اهدای خون انجام شد،گفت:در حال حاضر ذخایر خونی گروه‌های O مثبت و منفی، A مثبت و منفی و AB منفی به کمتر از ۳ روز رسیده است.

او با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۲۵ درصد ذخایر خونی به مصرف بیماران خاص می‌رسد، افزود:نیاز به اهدا خون، یک نیاز دائمی است به طوری که باید روزانه بالای ۱۷۰ واحد خون گیری انجام شود.

بنی عقیل گفت:از بین اهدا کنندگان خون در سال ۹۹، ۶۳ درصد، اهدا کننده مستمر بودند.

او افزود:۲۳.۵ درصد اهدا کنندگان با سابقه بودند و ۱۳.۵ درصد هم برای اولین بار خون اهداء کردند.

او توضیح داد:اهدا کنندگان با سابقه کسانی هستند که از آخرین اهداء تا اهداء مجددشان، بیش از یک سال زمان برده است، ولی اهدا کنندگان مستمر حداقل سالی ۱ تا ۴ بار خون اهدا می‌کنند.

بنی عقیل گفت:حدود ۹۳ درصد از اهدا کنندگان، آقا و نزدیک به ۷ درصد خانم هستند.

او در مورد وضعیت ذخایر خونی استان گفت:امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ درصد افزایش اهدا داشتیم، اما بخاطر افزایش مصرف، ذخایر خونی کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به شعار امسال با عنوان«اهدای خون تو، تداوم تپش قلب جهان»گفت:اهداء کنندگان خون، سرمایه‌های اصلی سازمان انتقال خون هستند و ما همیشه چشم انتظار حضور مردم هستیم.

او گفت:برای کسانی که امروز به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند، هدیه‌ای ناقابل برای قدردانی از آن‌ها درنظر گرفته شده است.

۱۴ ژوئن، به مناسبت سالروز تولد کارل لند اِشتاینر، کاشف گروه‌های خونی و برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۳۰، به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون انتخاب شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91929



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96