اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قاضی‌زاده‌هاشمی: گردشگری بزرگترین ظرفیت مغفول‌مانده گلستان است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گلستان ظرفیت‌های مغفول‌مانده زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها گردشگری و بهره‌بردن ناکافی از جاذبه‌های طبیعی و آثار فراوان تاریخی برای رسیدن به حداکثر توسعه و درآمد است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو تلویزیونی با مردم  گلستان  اظهار داشت:مردم این استان با قومیت‌ها و مذاهب مختلف در صلح و صفا بدون کمترین مشکل کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد:گلستان کهکشانی از مذاهب و اقوام است و ایران کوچک با مردمانی مهربان، باصفا به عنوان الگو در همه جای کشور مطرح است.

این نامزد  انتخابات   ریاست جمهوری  گفت: شهرستان آزادشهر در مسیر ترانزیت بین‌المللی و ارتباطی با مشهد قرار دارد و با داشتن معادن مختلف به زیرساخت‌های آن از جمله شبکه فاضلاب توجه نشده و زمین‌های مردم این شهرستان مشکل سند دارد که باید  دولت  سلام در جهت خدمت به مردم مشکلات را حل کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی در خصوص آق‌قلا گفت:ظرفیت توسعه  گردشگری  این شهرستان نیازمند توجه جدی است و باید مسیر ارتباط بین‌المللی این شهرستان با ترکمنستان بهبود یابد.

وی با اشاره به شهرستان بندرگز گفت:ظرفیت گردشگری فرهنگی تاریخی و مذهبی این شهرستان همچون ساحل زیبا باید امکان توقف کشتی‌های باربری داشته باشد و نیازمند توجه جدی است.

وی تصریح کرد: جزیره آشوراده در بندرترکمن و سکونت ترکمن‌ها و اهل سنت در این شهرستان دولت را ملزم به توجه ویژه به این شهرستان می‌کند و باید مساله کاهش یافتن ذخایر ماهیان خایاوری در دریا به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدی مردم این منطقه حل شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری وجود معدن، شهرک صنعتی و آب شرب مناسب را از ظرفیت‌های شهرستان رامیان دانست و بر برنامه‌ریزی به منظور بهره‌برداری مناسب از آن تاکید کرد و گفت:مساله محرومیت و توسعه نیافتن اشتغال از نکاتی است که باید برای رامیان مورد توجه باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد:وجود آبشارهای مختلف در علی‌آباد کتول، عبور مسیر ترانزیتی از این شهرستان و ایجاد الگوی کشت مناسب باید مورد توجه مسئولین دولت بعدی باشد.

وی خاطرنشان کرد:ظرفیت گردشگری کردکوی مورد غفلت قرار گرفته و نبود زیرساخت برای ذخیره آب‌های جاری از مشکلات عمده این شهرستان است.

وی اظهار داشت:شهرستان کلاله ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی دارد که باید به آن بیش از گذشته توجه شود ضمن این که نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی و نبود فاضلاب از مشکلات دیگر این شهرستان است.

وی افزود:برخی روستاهای گالیکش هنوز بدون گاز هستند که این اجحاف در حق مردم این شهرستان است و بهره‌برداری نکردن مناسب از اراضی کشاورزی و باغات زراعی و نداشتن سردخانه برمشکلات این شهر افزوده است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص گرگان گفت:این‌شهرستان با داشتن مناطق گردشگری، دانشگاه‌های بزرگ از مشکل حاشیه‌نشینی شدید رنج می برد و متاسفانه استعداد اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در این شهر زیاد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که در دولت سلام به حوزه‌های گردشگری، شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های گرگان بطور ویژه رسیدگی می شود.

وی در خصوص گمیشان گفت:این شهرستان اهل سنت نشین هم مشکل زیرساختی دارد و جزو شهرستان‌های محروم کشور قرار گرفته و گل‌فشان و تالاب ظرفیت خوبی در گردشگری این شهرستان‌ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد:شهرستان گنبدکاووس با داشتن برج قابوس و تالاب زیبا از مناطق مستعد گردشگری استان است و مرز اینچه‌برون و تعاونی‌های تولیدی این شهرستان باید مورد عنایت دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد:مشکل اساسی در مراوه‌تپه به عنوان دورترین شهرستان استان مشکلات آموزشی و زیرساختی است که باید به این بخش توجه شود و گردشگری مینودشت هم با وجود ظرفیت فراوان به دلیل مدیریت ناصحیح از رشد کافی برخوردار نبود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که شیوع کرونا، امکان حضور و دیدارهای مردمی را صلب کرده گفت:کرونا را به خوبی می‌شد مدیریت کرد تا در این شرایط قرار نگیریم در صورتی که صدا و سیما نحوه مدیریت کرونا در کشورهای پیشرفته را پخش نمی‌کند.

وی ساختار غلط و اشتباه در دولت فعلی را علت عدم توازن و توزیع امکانات دانست و گفت:در دولت سلام، امکانات و بودجه‌ها به صورت شهرستانی توزیع خواهد شد تا دیگر مردم‌برای گرفتن برخی مجوزها به مرکز کشور مراجعه نکنند.

وی یادآور شد:تمرکز امکانات در تهران و برخی شهرستان‌های بزرگ باعث مشکلاتی از جمله تورم بیشتر، آلودگی و ترافیک شده و این عدم‌توازن باعث می‌شود تا جوانان پس از خدمت سربازی به این شهرستان‌ها مهاجرت کنند.

وی تاکید کرد:ایجاد توازن و حل کردن مساله فقر و فساد و رانت و تبعیض نیازمند برنامه‌ریزی است و در این برنامه‌ریزی باید دولت مردم را در کنار خودش ببیند و بداند که تمام قدرت را نمی‌توان در تهران جمع کرد، زیرا این مساله باعث فقر و عقب ماندگی در سایر نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی می‌شود.

وی یادآور شد:دولت سلام این عدم توازن را بر هم می‌زند و مشکل سربازی اجباری را حل خواهد کرد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.


http://www.caspiankhabar.com/91940



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96