اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس گروه پیش بینی هواشناسی گلستان:

استقرار هوای گرم و خشک در گلستان/افزایش خطر آتش سوزی جنگل ها
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان از افزایش دما در استان خبرداد و گفت: این امر احتمال حریق در جنگل ها را افزایش می دهد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  محمود محمدقلی پور  اظهارکرد:سامانه تابستانه در خاورمیانه مستقر شده و در حال توسعه به عرض های بالاتر تا دریای خزر است و این امر باعث می شود که جو نسبتاً آرامی را تا آخر هفته در استان شاهد باشیم.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار  هواشناسی  گلستان افزود:این سامانه تابستانه اجازه ورود امواج ناپایدار از سمت غرب را نداده لذا سبب می شود دمای هوا در کل کشور و در گلستان حالت تابستانه داشته باشد.

طبق گفته وی این هوای گرم و خشک تا آخر هفته در منطقه ماندگار است.

محمدقلی پور اضافه کرد:امروز نسبت به روز گذشته چهار درجه افزایش دما خواهیم داشت و دمای حداکثر استان به بیش از ۴۰ درجه می رسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان گفت:در گرم‌ترین ساعات امروز(یکشنبه)در مناطق شرقی گنبدکاووس و اینچه برون دمای هوا ۴۲ درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد و دمای گرگان هم از مرز ۴۰ درجه عبور می کند.

وی بیان کرد:در طول استقرار این سامانه در ساعات بعدازظهر و عصر و وزش باد محلی باعث ایجاد گرد و غبار در سطح استان خواهد شد و استان تحت تأثیر عوامل محلی قرار می گیرد.

محمدقلی پور گفت:این هوای گرم و خشک خطر آتش سوزی جنگل های گلستان را افزایش خواهد داد لذا دستگاه های متولی اقدامات لازم را پیش بینی کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91958



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96