اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیر بهداشت در گرگان :

تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور واکسینه می‌شوند
وزیر بهداشت و درمان گفت:تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور واکسینه می‌شوند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از باشگاه خبرنگران جوان،   سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان امروز در جلسه ستاد کرونا ی استان گلستان گفت:تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور چه با واردات واکسن ‌هایی که قرارداد داریم و چه با واکسن‌های تولید داخل واکسینه می شوند.

او درباره آخرین وضعیت واکسن ها گفت:شنبه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود ، واکسن رازی فاز اول را طی کرده است و در مرحله مرحله دوم قرار دارد و سیناژن هم در حال طی کردن فاز دوم است و در مجموع هفت پلتفرم را در حال بررسی و آزمایش بالینی داریم تا با قدرت به نتایج دلخواه برسیم.

او افزود:روزی که ما ساخت واکسن را آغاز کردیم خیلی‌ها به ما خندیدند اما باید اعلام کنم علاوه بر تامین نیاز داخل تا پایان پاییز ، از ابتدای زمستان می‌توانیم صادرکننده واکسن باشیم.

به گفته وزیر بهداشت ، سه‌شنبه«واکسن پاستور»مجوز مصرف اضطراری خواهد گرفت و بررسی‌ها نشان داده واکسن پاستور ۶۲ درصد قدرت اثرگذاری خواهد داشت که ۶ برابر واکسن آسترازنیکا اثرگذاری دارد.

وزیر بهداشت همچنین گفت:امسال ۱۴ هزار تخت به بیمارستان های کشور اضافه می شود ، ما در زمان بدترین تحریم‌ها، میزان تخت‌های آی سی یو را دو برابر کردیم و طی یک سال ۱۸۰ دستگاه سی تی اسکن به مناطق محروم کشور فرستادیم.

او ادامه داد:۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی در کشور تزریق شد و نه تنها بیمار کرونایی برای تخت بیمارستانی آواره نشد بلکه بیمار صدمه‌دیده مغزی نیز آواره نشدند.

او افزود:من و همکارانم در کرونا بسیار رنج کشیدیم و در آن ایام سخت هر کس که با ما همراهی کرد تا آخر عمر قدردانش خواهیم بود و خداروشکر ثمره آن این بود که یک بیمار کرونایی پشت در بیمارستان نماند.

بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افاغنه را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم


وزیربهداشت همچنین اضافه کرد:بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افاغنه را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم و ثابت کردیم برای ما نژاد، ملیت، قومیت و یا موضوع دیگری در درمان و مقابله با کرونا ملاک نیست بلکه ملاک ما خدمت و انسانیت بوده است.

نمکی گفت: نگران پیک‌های بعدی هستیم و به همین خاطر تلاش داریم طرحها هرچه سریع‌تر افتتاح شود تا برای وزیر آینده شرایط بهتری برای مقابله با کرونا ایجاد شود.

وی اضافه کرد:در طول یک سال ۴۷۰ اکسیژن‌ساز برای کشور تزریق کردیم و در این راستا سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردیم.
 

ویروس هندی و ویروس آفریقایی را در کشور داریم


وزیر بهداشت بیان کرد: ویروس هندی و ویروس آفریقایی را در کشور داریم و حتی استان‌هایی مثل کرمان، یزد و آذربایجان غربی ویروس آفریقایی را یک ماه پیش شناسایی کردند و ما با بیداری مستمر اجازه ندادیم گسترش یابد.

نمکی گفت:در حال حاضر در برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به شدت گرفتاریم.

وی اضافه کرد:من از استاندار و رئیس دانشگاه می‌خواهم با توجه به حجم سفر‌های بین گلستان و سیستان و‌بلوچستان، موضوع را به شدت مراقبت و کنترل کنند.

حمایت ویژه آقای رئیسی برای برخورد با متخلفان قابل تقدیر است

 

وزیر بهداشت همچنین در ادامه جلسه ستاد کرونای گلستان گفت:مدیریت کرونا در آینده نمره کشور‌ها خواهد شد و یکی از کسانی که در این راه ما را ویژه حمایت کرد آقای رئیسی بود و دستورات قاطعی برای برخورد با متخلفان صادر می‌کرد و برای سفر‌های استانی بدون استثناء از ما نظر می‌خواستند و کاملا هماهنگی می‌کردند و از دفتر ما استعلام می‌کردند.


او افزود:استان گلستان در صدر استان‌های موفق در مدیریت کرونا بوده است که از ستاد استانی و بخصوص استاندار و مجموعه سپاه که در طرح شهید سلیمانی کمک‌های بسیار خوبی داشتند تشکر می‌کنم.


یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد


نمکی بیان کرد:ویروس انگلیسی چند برابر ویروس چینی قدرت انتقال و مرگ و میر داشت و به همکارانم در موج چهارم اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی آماده کنید.

نمکی گفت:بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در اوج تحریم این بود که یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد و یک بیمار به دلیل بی‌پولی پشت درب بیمارستان سرگردان نشد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از صبح امروز در سفری 2 روزه به گلستان آمده است.


http://www.caspiankhabar.com/91962



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96