اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل بازرسی گلستان:

پرونده ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستای زیارت به دستگاه قضایی ارسال شد
مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: پرونده مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان، حدود سه ماه قبل تکمیل و به دستگاه قضایی فرستاده شد و در آنجا نیز فرایند رسیدگی را طی می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدتقی مشهدی صبح سه‌شنبه یکم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته  قوه قضاییه ، اظهار کرد:در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای  زیارت  گرگان، ۲۰ تا ۳۰ فرد مسئول به خاطر اقدامات خلاف قانون و ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود:این افراد شامل مسئولین وقت در ۶ دستگاه اجرایی و حتی معاونین وقت استاندار می‌شود و رسیدگی به پرونده آنها در مراجع ذیصلاح در حال انجام است.

مدیرکل بازرسی گلستان خاطرنشان کرد:در این گزارش آسیب‌شناسی نیز انجام شده تا از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شود.

مشهدی در ادامه بیان کرد:بعد از سیل سال ۹۸،  سازمان بازرسی  به مسئله ورود کرد و در این رابطه ۱۲۰ مورد نظارت و حضور میدانی صورت گرفت که در نهایت به تهیه گزارشی چند صد صفحه‌ای منتهی و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.در این گزارش به ترک فعل‌های مدیران وقت اشاره شد و در دستگاه قضایی برخی محکومیت‌ها برای این افراد در نظر گرفته شد.

وی گفت:طی یک سال اخیر ۱۵ فقره کشف فساد اقتصادی شامل ارتشاء، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری در استان داشتیم که به دستگیری افراد منجر شد و برخی محکوم و برخی نیز در مراحل تحقیقات قرار دارند.

مدیرکل بازرسی گلستان به یکی از پرونده‌های فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود:در یکی از موارد رئیس بانک با همراهی یکی از کارکنان بانک در بحث تسهیلات ارزان قیمت سیل سال ۹۸، از افراد فرم تعهد سفید امضا دریافت و بعد از دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر مشتری، ۹۵ میلیون تومان را برای خود برمی‌داشتند و تنها ۵ میلیون تومان را به حساب مشتری واریز می‌کردند.این افراد از این راه حدود ۸ میلیارد تومان به دست آوردند.

مشهدی بیان کرد:طی یک سال اخیر حدود ۱۱۰ نفر از مدیران، کارمندان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف به دلیل ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.در این مدت با نظارت بر معاملات، مناقصات و مزایده‌ها از حیف و میل شدن ۹۱۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.


http://www.caspiankhabar.com/91970



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96