اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در گلستان ۲۰ درصد بیشتر شد
نماینده سازمان سنجش در گلستان گفت که به دلیل لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا و کاهش نگرانی داوطلبان، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ در این استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، هدی کاشانی نژاد روز یکشنبه اظهار داشت:سال گذشته تعداد حوزه های برگزاری آزمون سراسری در  گلستان  ۱۴۰ حوزه بود اما امسال داوطلبان ورود به دانشگاه هاه در ۲۰۱ حوزه امتحانی به سوالات این آزمون علمی پاسخ می‌دهند.

وی بیان کرد:به جز شهرهای نوکنده، انبارالوم و رامیان که به دلیل کم بودن تعداد داوطلبان، حوزه امتحانی مستقل ندارند و آن ها راهی شهرهای اطراف می‌شوند،  کنکور  ۱۴۰۰ در همه شهرهای گلستان برگزار خواهد شد.

نماینده  سازمان سنجش  در گلستان افزود:امسال ۳۱ هزار و ۵۱۱ داوطلب ورود به دانشگاه ها در استان با هم رقابت می‌کنند که این تعداد ۷۰۸ نفر کمتر از سال گذشته است.

کاشانی نژاد ادامه داد:تعداد داوطلبان گلستانی رشته علوم تجربی ۱۳ هزار و ۷۶ نفر، علوم انسانی ۱۰ هزار و ۵۹۶ نفر، زبان ۳ هزار و ۹۳۴، هنر ۲ هزار و ۱۹۷ نفر و ریاضی هزار و ۷۰۸ نفر است.

وی گفت که ۱۸ هزار و ۹۷۸ نفر از داوطلبان کنکور امسال گلستان معادل ۶۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.

آزمون سراسری گروه هنر چهارشنبه ۹ تیر، گروه علوم ریاضی و انسانی پنجشنبه ۱۰ تیر، گروه تجربی جمعه ۱۱ تیر و گروه زبان شنبه ۱۲ تیر برگزار خواهد شد.

گلستان ۳۰ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی دولتی و خصوصی با افزون بر ۶۱ هزار دانشجو دارد.


http://www.caspiankhabar.com/92001



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96