اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قطعی آب بیمارستان شهید صیادشیرازی گرگان/احتمال بروز بیماری‌های میکروبی با آبرسانی سیار وجود دارد
چاه تأمین کننده آب بیمارستان صیادشیرازی گرگان دچار مشکل شده و چند روزی است که آب این بیمارستان که مرکز بستری بیماران کرونایی مرکز استان است با تانکر تأمین می‌شود و مسئولان بهداشتی درباره احتمال بروز بیماری‌های میکروبی هشدار می‌دهند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم ، داستان قطعی‌های مکرر و طولانی مدت آب و پایین بودن فشار آن در مناطق مختلف استان از جمله مرکز استان، انتقاد بسیاری از مردم را در پی داشته است.بسیاری از مردم در مناطق مختلف  گرگان  و دیگر شهرها و روستاها هم برای مدت طولانی با افت فشار و قطعی شبانه چندین ساعته آب مواجه هستند.

اما این مشکل فقط محدود به بخش خانگی نبوده و نیست و تأمین آب شرب گرگان، سایر بخش‌ها از جمله بخش  بهداشت  و درمان را هم تحت تأثیر قرار داده است.

تأمین آب بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان که اغلب بیماران مبتلا به کرونا در مرکز استان و روستاها و شهرهای اطراف در آن بستری هستند، مدتی است که با مشکل مواجه شده است.

مسئولان آب و فاضلاب برای اینکه مشکل تأمین آب این بیمارستان برطرف شود، آبرسانی سیار با استفاده از تانکر را در دستور کار قرار داده‌اند؛ موضوعی که واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

در عین حال مسئولان بهداشتی و درمانی استان هم هشدار داده‌اند که بروز هرگونه بیماری میکروبی بین بیماران و کارکنان این بیمارستان به دلیل استفاده از آب تانکر خواهد بود.این در حالی است که بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری با وجود بستری بیماران مبتلا به کرونا نیازمند نظافت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند که مشکل در تأمین آب، آنان را به دردسرهای زیادی خواهد انداخت.

هشدار درباره شیوع بیماری

قطعی‌های مکرر آب در بیمارستان شهید صیادشیرازی گرگان، مشکلات بهداشتی به وجود آورده و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درباره بروز هرگونه بیماری میکروبی ناشی از استفاده از آب تانکر هشدار داده است.آن طور که گفته شده رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان نیز برای برطرف شدن این مشکل پیگیری و مکاتباتی با مسئولان آب و فاضلاب داشتند که تا کنون این پیگیری‌ها نتیجه مثبتی در پی نداشته است.

 مسئولان بهداشتی استان و شهرستان هشدار داده‌اند که قطع مکرر آب در بیمارستان شهید صیاد شیرازی، نه فقط فعالیت‌های این بیمارستان را تحت تاثیر قرار داده است بلکه تأمین آب با تانکر علاوه بر ناکافی بودن مقدار آن، کنترل بهداشتی بودن آب را نیز دچار مشکل ساخته است.

 متولیان بهداشت استان تاکید کرده‌اند با توجه به نمونه میکروبی آب در  بیمارستان صیاد شیرازی  گرگان، در صورت بروز هرگونه بیماری برای پرسنل و بیماران(بیماری مرتبط با مصرف آب ناسالم)، مسئولیت آن برعهده شرکت آب و فاضلاب استان گلستان است.

هرچند مسئولان آب و فاضلاب استان بر کیفیت آبی که با تانکر به بیمارستان رسانده می‌شود تأکید کرده و از سلامت آن اطمینان خاطر دارند اما در این گرمای هوا و اوج گیری دوباره کرونا و نیاز بیشتر به رعایت مسائل بهداشت فردی و محیط، رفع مشکل آب شرب این بیمارستان باید در دستور کار قرار داشته باشد.

امروز جلسه اضطراری تأمین آب شرب گرگان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و  محمد حمیدی ، فرماندار تنها به این بسنده کرده است که"مشکل چاه آب بیمارستان صیاد شیرازی طی چند روز آینده برطرف می‌شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد".

ضمن اینکه فرماندار گرگان تأکید کرده که با توجه به مصوبات جلسه گذشته ستاد مدیریت بحران این شهرستان، در خصوص اضافه شدن 200 لیتر بر ثانیه آب به شبکه شهری، اجرایی شدن این مصوبه تا پایان تیر ماه لازم الاجراست که البته تا کنون 100 لیتر برثانیه وارد مدار شده است.

وی گفته استفاده از چاه‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد تا طی چند روز آینده وارد شبکه آب شرب شهری شود.از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای قرار دادن تانکرهای آب در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند استفاده خواهیم کرد.ضمن اینکه مردم باید همراهی بیشتری در صرفه جویی آب داشته باشند.


http://www.caspiankhabar.com/92007



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96