اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سیل تابستانه راه هفت روستای مراوه‌تپه را مسدود کرد
فرماندار مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت که بارش رگباری شدید و نقطه‌ای باران عصر امروز چهارشنبه موجب بسته‌شدن راه هفت روستای این شهرستان مرزی، آبگرفتگی هفت واحد مسکونی و تلف‌شدن حدود ۵۰ راس دام سبک شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  امانگلدی ضمیر اظهار داشت:بارش رگباری باران از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر امروز آغاز شد و به مدت نیم ساعت بین ۲۰ تا ۴۴ میلی‌متر باران در منطقه بارید.

وی افزود:براثر این بارش‌ها راه هفت روستای"گوگ دره، آق قلعه، پست دره، پارچقلی، مردم دره، عطاجان قربان و قرناوه"مراوه‌تپه دچار آبگرفتی و مسدود شد که بلافاصله با حضور تیم‌های امدادی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان راه پنج روستا باز شد و تردد در آن درحال انجام است.

ضمیر اضافه کرد:راه ۲ روستای عطاجان قربان و مردم‌دره نیز درحال بازگشایی است ضمن اینکه برق یک محله از روستای مردم‌دره به سبب افتادن چند تیر برق قطع شده بود که تیم‌های اتفاقات اداره برق مراوه‌تپه در حال رفع مشکل هستند.

 فرماندار   مراوه تپه  همچنین گفت که براثر بارش شدید باران در این هفت روستا علاوه بر تلف شدن حدود ۵۰ راس گوسفند، مقداری کاه و کلش ذخیره شده توسط دامداران نیز همراه با جریان آب ایجاد شده ناشی از بارش باران از بین رفت.

وی ادامه داد:بارش شدید باران همچنین سبب آبگرفتگی معابر روستایی و هفت واحد مسکونی در ۲ روستای قازانقایه و آق قلعه شد که به سبب سطحی بودن آبگرفتی، جمعیت هلال احمر این شهرستان تعدادی موکت در اختیار صاحبان این هفت واحد مسکونی قرار داد.

ضمیر پیش بینی کرد که بارش رگباری و شدید باران عصر امروز به برخی مزارع کشاورزی مراوه‌تپه نیز خسارت زده باشد که برآورد خسارت آن پس از بررسی کارشناسی اعلام خواهد شد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند.

این شهرستان مرزی از شهرستان‌های حادثه خیز استان گلستان است که درسال های اخیر با  سیل ، زلزله و رانش زمین مواجه گردید.


http://www.caspiankhabar.com/92015



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96