اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رشد ۲۵ درصدی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی گلستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام هشدار مجدد نسبت به گسترش ویروس کرونا گفت که به دلیل کم‌توجهی شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان طی ۲ هفته اخیر ۲۵ درصد بیشتر شد و به عدد ۳۸۸ بیمار رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان،  عبدالرضا فاضل  اظهار داشت: در آخرین روز خردادماه تعداد بیماران  کرونا یی استان ۳۱۰ نفر بود اما با اوج گیری مجدد این ویردس طی۲ هفته گذشته ۷۸ نفر به این تعداد افزوده شد.

وی افزود:۷۰ نفر از بیماران فعلی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که به ۲۸ تن از آن‌ها به سبب وخامت حال، ونتیلاتور وصل است.

فاضل پیش‌بینی کرد که با سطح فعلی رعایت اندک شیوه نامه های  بهداشت ی طی هفته جاری و آینده، روند ابتلا به این ویروس و سویه دلتای آن در گلستان شدت بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد:در حال حاضر علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرگز، گمیشان و مرواه تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:طبق بررسی های انجام شده میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان ۶۹.۵ درصد و ۴.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

او با تاکید بر اینکه واکسیناسیون گروه‌های هدف بدون وقفه در حال انجام است، اضافه کرد:از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزانشان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92034



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96