اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون آب منطقه ای گلستان:

۹ حلقه چاه به ظرفیت شبکه آبرسانی گرگان اضافه شد
معاون حفظ و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: برای جبران افت دبی چاه های شرب در گلستان تاکنون ۹ حلقه چاه کشاورزی به ظرفیت شبکه آبرسانی گرگان اضافه شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، جواد تیموری اظهار کرد:برای جبران کاهش افت دبی  چاه ‌های شرب در استان که به دلیل خشکسالی و استفاده هم زمان چاه‌های کشاورزی در استان رخ داده است، یکی از راه‌های کارشناسی و اضطراری استفاده از چاه‌های عمیق کشاورزی و صنعت بوده لذا تاکنون ۹ حلقه چاه کشاورزی به خطوط انتقال آب شرب  گرگان  متصل و از این طریق حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر گرگان اضافه شده است.

معاون حفظ و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود:از طرف دیگر چاه‌های دیگری که امکان اتصال آنها به خطوط آب شرب شهر گرگان وجود داشت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، تعداد این چاه‌ها ۱۲ حلقه است که دبی آنها ۱۲۰ لیتر برثانیه برآورد می‌شود و ارزیابی فنی در حال انجام است و طی دو سه روز آینده این ۱۲ حلقه چاه هم به خطوط انتقال شهر گرگان افزوده می‌شود.

طبق گفته وی وضعیت ۳۶ چاه دیگر هم در مسیر خطوط انتقال شرب گرگان برای اتصال به خطوط شرب در حال بررسی است.

تیموری بیان کرد:علاوه بر این، حفر دو حلقه چاه برای تأمین آب شرب، شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان پیش بینی کرده که ظرف دو تا سه روز آینده به خطوط انتقال آب شرب گرگان افزوده می‌شود و از این طریق هم حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد:در مجموع این اقدامات بیش از نیمی از کسری شرب گرگان در پیک با استفاده از این چاه‌ها جبران می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/92047



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96