اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان میزبان ۲ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای گلستان گفت که مردم این استان در سالروز شهادت و سوگواری امام جواد (ع) میزبان ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  سپاه  نینوا، احسان صادقی اظهار داشت:پیکر پاک این ۲  شهید  روز شنبه وارد گلستان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده و سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

وی یادآور شد:دومین شهید خوشنام نیز ۲۴ ساله است که سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار در منطقه عملیاتی پنجوین به فیض شهادت نائل آمد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای گلستان گفت:مراسم استقبال از پیکر این شهیدان خوشنام روز شنبه ۱۹ تیر ماه بعد از نماز ظهر و عصر از محل میدان بسیج تا در اصلی سپاه نینوا گلستان برگزار خواهد شد.

صادقی فزود:مراسم وداع با پیکر این شهیدان شامگاه همان روز همزمان با نماز مغرب و عشاء در صحن مصلی نماز جمعه شهر دلند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد:مراسم تشییع این ۲ شهید گمنام روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح از جلوی بانک ملی به سمت محل خاکسپاری در صحن مصلی شهر دلند برگزار خواهد شد.

هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه استان گلستان مدفون است و برای ۳۱ نقطه یادمان ساخته شده که سه یادمان سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

ساخت ۱۸ یادمان شهدای دفاع مقدس استان در مرحله تدوین، تامین مقدمات اولیه، ساخت و تکمیل است.

۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقود الاثر و جاویدالاثر هستند.

مطابق داده های دستگاه های مرتبط درگلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و ۱۴۰ شهید گمنام نیز در گلستان آرام گرفتند.


http://www.caspiankhabar.com/92055



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

شهید سپاه


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96