اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امسال ۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم مراوه‌تپه نوسازی می‌شود
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه از برنامه احداث و مقاوم‌سازی ۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و فرسوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی در منتهی الیه شرق گلستان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه پیش‌بینی شده برای هر واحد مسکونی یک میلیارد ریال است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، هوشنگ محمودی روز دوشنبه اظهار داشت:تاکنون تسهیلات مقاوم سازی و ساخت ۶۳۳ واحد مسکونی شامل نوسازی ۳۳۰ خانه در قالب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت و نوسازی ۳۰۳ واحد ویژه محرومان هر یک به مبلغ یک میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی افزود:سقف تسهیلات طرح احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی تا سال گذشته هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت اقساط ۱۵ ساله بود که این رقم درسال جاری به یک میلیارد ریال و بازپرداخت ۲۰ سال افزایش یافته است.

محمودی بابیان اینکه مراوه‌تپه ۱۲ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی در ۲ نقطه شهری با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و افزون بر ۱۰۰ روستا دارد، اضافه کرد:از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۹ و در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن، احداث واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر بلایای طبیعی و خانه‌هایی توسط افراد و مالکان آغاز شد و در نتیجه آن ۶ هزار و ۴۱۴ واحد معادل ۵۲ درصد آن بادوام گردید.

وی گفت:درحال حاضر  مراوه تپه  پنج هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم دارد که باید با همکاری صاحبان این خانه‌ها و  بنیاد مسکن  و مشارکت دیگر نهادها نوسازی شوند که برنامه امسال این نهاد مقاوم سازی ۲ هزار واحد است.

مدیر بنیاد مسکن مراوه‌تپه ادامه داد:در برنامه امسال این نهاد علاوه بر مقاوم سازی ۳۳۰ واحد مسکن روستاییان، ۳۰۳ واحد مسکونی کم دوام و فرسوده در قالب مسکن محرومان این شهرستان مرزی در راستای تفاهم نامه پنج جانبه"کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج سپاه انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان(علوی)و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)"احداث و نوسازی خواهد شد.

به گفته محمودی، تحقق نوسازی ۲ هزار واحد مسکونی مراوه‌تپه درسال جاری تنها در سایه همکاری مردم این شهرستان میسر خواهد شد ضمن اینکه این نهاد سال گذشته هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی را مقاوم سازی کرد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند.


http://www.caspiankhabar.com/92070



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96