اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

جابجایی ریلی ۱۸۰ هزارتن کالا/ واگن‌های زغال سنگ به گلستان می آیند
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از جابجایی ۱۸۰ هزار تن کالا از طریق خطوط ریلی خبر داد و گفت: به زودی واگن های حامل زغال سنگ از طریق ریل گلستان وارد کشور می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محسن اعتماد اظهار کرد:از ابتدای فروردین تا ۱۹ تیرماه امسال حدود ۱۸۰ هزار تن بار از طریق راه آهن جابجا شده که قسمت اعظم آن  صادرات  بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود:از میزان بار جابه‌جا شده ۱۶۰ هزار تن صادرات بوده که به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، CIS و غیره صادر شده و عملکرد ما نسبت به سال گذشته هزار و ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد:همچنین زیرساخت‌های خوبی را در  اینچه برون (مرکز لجستیکی)فراهم کرده و ۱۰ هزار مترمربع محوطه تخلیه و بارگیری خطوط عریض را ایجاد کردیم که برای قبول و اعزام واگن‌های عریض لازم است.

اعتماد با بیان اینکه امیدواریم بار بیشتری رو روی بیاوریم، گفت:با تکمیل طرح بزرگ مرکز لجستیکی اینچه برون امیدواریم پیشرفت  اقتصادی  در استان رقم بخورد بعد در این زمینه کار جهادی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ اضافه کرد:به زودی واگن‌های حامل زغال سنگ از طریق ریل گلستان وارد کشور می‌شود.

اعتماد ادامه داد:با سرمایه‌گذاران قزاقستانی طی چند روز گذشته نشست‌هایی برگزار شده و به زودی بار غلات از طریق کشور قزاقستان به اینچه برون وارد خواهد شد و بخشی به مقاصدی همچون آفریقا ترانزیت شده و بخشی هم مقصد داخلی دارد و بالغ بر یک میلیون تن است.

وی تشریح کرد:در حمل کالاهای استراتژیک گندم، نهاده‌های دامی و کنجاله و دانه‌های روغنی عملکرد خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود:از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از گلستان به سایر استان‌ها صادر شده که در سال گذشته این عدد هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

اعتماد بیان کرد:در واردات ذرت دانه‌های روغنی و کنجاله از ابتدای سال تا ۱۷ تیرماه، ۳۲ هزار و ۳۰۰ تن بار از طریق ریل وارد شده که در مقایسه با سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد:با توجه ویژه هیئت مدیره به راه آهن اینچه برون حدود ۳۰ میلیارد تومان پروژه طی ۱۱ ماه گذشته در گلستان اجرا شده و همچنین ۴۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم که در طول تاریخ راه‌آهن شمال شرق ۲ بی سابقه بوده است.

طبق گفته اعتماد، راه آهن گلستان در ارزیابی پاسخگویی دستگاه‌های استان رتبه اول را کسب کرده و همچنین در ارزیابی کمیسیون‌های پیشگیری از سوانح در کل منطقه راه آهن کشور توانسته رتبه عالی را به دست بیاورد.


http://www.caspiankhabar.com/92074



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96