اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخر هفته بارانی در گلستان/ احتمال وقوع سیلاب ناگهانی وجود دارد
مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار بارشی به استان از روز چهارشنبه خبرداد و گفت: با توجه به شدت بارش ها احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان وجود دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  نوربخش داداشی  اظهارکرد:بر اساس الگوهای  هواشناسی  برای امروز(سه شنبه)در استان، افزایش ابر و احتمال رگبار ملایم پراکنده در نواحی کوهستانی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود:اما از شامگاه سه شنبه فعالیت سامانه ناپایدار در استان آغاز شده و شاهد کاهش دما، وزش باد و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی بیان کرد:با ورود امواج سامانه پر فشار از ناحیه اروپا و تقویت جریانات مرطوب و خنک شمالی از روز چهارشنبه بارش ها به خصوص در اوقات عصر و شب شدت گرفته و احتمال ریزش تگرگ هم دور از انتظار نیست.

داداشی گفت:با توجه به شدت بارش‌ها از چهارشنبه تا روز جمعه، احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع  سیل اب ناگهانی وجود دارد لذا بازگشایی مسیر آبراهه ها، عدم اسکان و دوری از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توصیه می شود.

مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان هم گفت:با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی و نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان گلستان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها از روز چهارشنبه(۲۳ تیر ماه)در استان تا پایان هفته وجود دارد.

حسین دهقان اظهار کرد:لذا طی این مدت به علت وقوع رگبارهای محلی و نقطه ای، وقوع سیلاب به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد:شرکت آب منطقه ای گلستان از هم استانی ها خواهشمند است در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکرده و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92079



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96