اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف ۳۵ پرنده وحشی غیرمجاز از یک شکارچی در بندرترکمن
ماموران انتظامی بندرترکمن در غرب گلستان طی عملیات مشترک با محیطبانان شهرستان، از مخفیگاه یک شکارچی غیرمجاز ۳۵ قطعه پرنده وحشی از نوع کوکرسفید را کشف و ضبط کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، جانشین انتظامی شهرستان ترکمن روز دوشنبه، گفت:به دستور دادستان، این پرندگان توسط محیطبان در زیستگاه های ساحلی گلستان رهاسازی می‌شوند.

سرهنگ ابراهیم‌زارع افزود:علاوه بر مجازات های قانونی حبس و جزای نقدی، شکارچی متخلف باید ۷۰ میلیون ریال جریمه بابت جریمه ناشی از  شکار غیرمجاز  این پرندگان پرداخت کند.

وی اظهار داشت:فرد متخلف از این کوکرها به عنوان طعمه برای به دام انداختن پرندگان شکاری در زیستگاه های منطقه استفاده می کرد.

طبق قوانین شکار و صید، حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی و اجزای زنده و مرده آن ها جرم محسوب شده و حسب مورد متخلفان به حبس یا جزای نقدی محکوم می شوند.

کوکر شکم سفید از پرندگان بومی ایران است که در ۱۵ سال گذشته از پراکندگی فراوانی برخوردار بوده اما اکنون شمار آن در زیستگاه ها به شدت کاهش چشمگیر یافته است.

 بندرترکمن  در غرب گلستان واقع اس؛ خلیج گرگان در حوزه این شهرستان واقع بوده و آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه است که پرندگان زیادی در آن زیست می کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92103



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96