اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نظارت اکیپ‌های دامپزشکی گلستان بر ذبح دام‌ در عید قربان
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ۵۶ اکیپ ثابت و سیار اداره دامپزشکی گلستان در روز عید سعید قربان بر خرید و ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دامپزشکی   گلستان ، غلامرضا محرابی با اعلام این خبر اظهار کرد:از دو روز قبل از عید قربان دامپزشکان و کارشناسان این اداره کل در محل‌های عرضه و خرید دام زنده در مناطق مختلف استان گلستان حضور یافته و نظارت لازم را داشته و مردم را راهنمایی می‌کنند.

وی بیان کرد:در روز عید قربان هم از ساعت ۷ صبح تا یک ظهر، ۷۴ نفر شامل دکتر دامپزشک، کارشناس، کاردان و همچنین ۱۴ روحانی ناظر در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار کار نظارت بر خرید و ذبح دام‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان تصریح کرد:با بیان اینکه در ایام عید قربان خدمات‌رسانی به مردم رایگان است، افزود:مردم می‌توانند در صورت مشاهده مشکل از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ با دامپزشکی استان در ارتباط باشند.

محرابی گفت:شهروندان در این روز دام‌های قربانی خود را از مراکز و میادین عرضه دام خریداری و به‌منظور کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشتارگاه‌ها ذبح کنند و عنایت داشته باشند با توجه به شیوع بیماری  کرونا  ضمن خودداری از تجمع در محل‌های خرید دام حتماً بایستی الزامات  بهداشت ی را از قبیل پوشیدن ماسک به هنگام خرید دام رعایت کنند.

وی یادآور شد:به هم استانی‌های توصیه می‌کنیم ضمن خرید و تهیه دام از مراکز و میادین تحت نظارت دامپزشکی، برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را قبل از مصرف، ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92104



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96