اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگیری ۱۹ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان/کشف ۷ حفاری غیر مجاز
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از دستگیری ۱۹ نفر در جرایم مرتبط با میراث‌فرهنگی استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد تجری  مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان گفت:در راستای اجرای ماموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، ۱۹ فرد به جرم‌های حفاری غیرمجاز، تخریب، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود:نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری  نیروی انتظامی  تعداد ۴ دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و ۳ دستگاه را در ارتباط با خریدوفروش فلزیاب را در فصل بهار کشف و ضبط کردند.


او اضافه کرد:یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیات‌هایی مجزا تعداد ۷ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در سه‌ماهه نخست سال جاری کشف کردند.


تجری گفت:انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تعرض به میراث تاریخی، جلوگیری از تخریب بنا‌های تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیا از جمله وظایف یگان حفاظت است که در انجام این وظایف تمام توان خود را به کار خواهد بست.

او بابیان اینکه بیش از ۹۰۰ اثر استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، افزود:قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان گلستان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

تجری گفت:نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌های تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم درصورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.


http://www.caspiankhabar.com/92109



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96