اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان:

۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان واکسن زدند
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن تزریق کردند، گفت: تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد ۲۲۰ هزار دوز برای نوبت اول بوده است.

دکتر  عبدالرضا فاضل  ظهر امروز شنبه ۱۶ مردادماه در ستاد استانی مقابله با ویروس  کرونا  اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۷۴ بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان هستند، افزود:در حال حاضر سه برابر بدترین شرایط قبلی که اسفندماه ۹۸ بوده، بیمار بستری داریم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان تصریح کرد:طی روز گذشته ۲۷ فوتی بر اثر کرونا در استان داشتیم.

فاضل خاطرنشان کرد:طی شش روز گذشته آمار فوتی های روزانه کرونایی استان بالای ۲۰ نفر بوده است.

وی گفت:در حال حاضر در بیمارستان ها مشکل کمبود سرم نداریم اما در بخش داروخانه های خصوصی کمبود هایی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ تن اکسیژن مایع در استان مصرف می شود، گفت:با توجه به گرمای هوا و نیاز به خلوص اکسیژن مشکلاتی در بخش اکسیژن داریم که برای حل آن در برخی از بیمارستان ها تانک اکسیژن نصب شده است.

فاضل با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، خاطرنشان کرد:روز گذشته ۳۰ هزار دوز  واکسن  برکت وارد استان شد.به غیر از واکسن برکت، در حال حاضر واکسن دیگری در استان نداریم.البته بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تا عصر امروز واکسن سینوفارم و آسترازنکا وارد استان می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/92151



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96