اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افت فشار اکسیژن دربیمارستان صیاد شیرازی گرگان صحت ندارد
رییس بیمارستان صیاد شیرازی گرگان گفت: در بخش آی سی یو این بیمارستان مشکل افت فشار اکسیژن وجود ندارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار خبری مبنی بر افت فشار اکسیژن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان در فضای مجازی ، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گلستان این موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری کرد.

نوروزی رییس  بیمارستان صیاد شیرازی  گرگان در این باره گفت:به دلیل ورود به موج پنجم  کرونا ، تعداد بیماران و مراجعین این بیمارستان افزایش یافته و بالطبع میزان اکسیژن مصرفی نیز بالا رفته است.

او با بیان اینکه حتی بیمارانی که به صورت سرپایی درمان می‌شوند نیز نیاز به اکسیژن دارند افزود:با این وجود تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است.

او در مورد موضوع افت فشار اکسیژن در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان گفت:ذخیره اکسیژن در داخل این بخش را ۳ برابر کردیم و همچنین باکس‌های اکسیژن آماده، تعریف شده است تا کوچکترین مشکل دریافت اکسیژن در این قسمت وجود نداشته باشد و موضوع افت فشار اکسیژن در این بخش صحت ندارد.

او گفت:دستگاه ونتیلاتورپس از آلارم دادن از ذخیره اکسیژن استفاده می‌کند و آلارم آن فقط نشانه کمبود اکسیژن نیست و همچنین بلافاصله از طریق مسئول مربوطه مورد بررسی قرارمی گیرد.

نوروزی گفت:این بیمارستان دارای ۳ دستگاه اکسیژن است که هر کدام ۶۰۰ لیتر در ساعت اکسیژن تولید می‌کنند و علاوه بر این یک دستگاه ۳۰ تنی اکسیژن مایع خریداری، جای گذاری و وارد مدار اکسیژن شده است.

او بیان کرد:همچنین به صورت ۲۴ ساعته گروه تخصصی تنفسی بیمارستان متشکل از سوپروایزر، کارمند تجهیزات و تاسیسات فعال بوده و نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

نوروزی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمان افزود:برخی از پرستاران این بیمارستان چهل روز است که مشغول خدمت هستند و مرخصی نمی‌روند.

نوروزی با اشاره به اینکه این بیمارستان دولتی است و همه هزینه‌ها از طریق دولت تامین می‌شود افزود:با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، تلاش می‌شود مشکلی در تامین لوازم  درمانی  نیزوجود نداشته باشد.

او در مورد گرانی لوازم درمانی گفت:قبل از شیوع ویروس کرونا، اکسیژن لیتری ۳ یا ۴ هزار تومان بود، اما در حال حاضر باید لیتری ۷ هزار تومان خریداری شود.

رییس بیمارستان صیاد شیرازی گرگان ادامه داد:همچنین تانک اکسیژن که قبلا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته الان باید به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان خریداری شود.

او در مورد برخی اقلام  بهداشت ی مانند دستکش لاتکس هم گفت:قیمت آن قبلا هر بسته ۳۶ هزار تومان بود، اما الان باید به قیمت حدود ۱۳۶ هزار تومان خریداری شود.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر ما در موج پنجم کرونا مشابه موج اول هستیم افزود:متاسفانه به دلیل نوع درگیری ویروس دلتا و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی وضعیت بحرانی را سپری می‌کنیم.

او از مردم خواست:حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و زدن ماسک را هنگام خروج از منزل جدی بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/92163



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96