اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمک ۷ میلیاردی هلال احمر گلستان برای تأمین داروی بیماران کرونایی/کمبود سرُم در داروخانه‌ها نداریم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: برای اینکه بخشی از هزینه‌های تأمین دارو و دریافت خدمات درمانی را برای بیماران مبتلا به کرونا جبران کنیم تا کنون ۷ میلیارد ریال در این زمینه هزینه کرده‌ایم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  فرهاد میقانی  اظهار داشت:ماه گذشته 5 میلیارد ریال از محل کمک‌های  هلال احمر  برای تأمین بخشی از هزینه‌های دارویی و  درمانی  بیماران  کرونا یی در استان جذب کردیم و تا پایان ماه جاری نیز مبلغ جدیدی به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی گفت:برای پرداخت بخشی از هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران نیازمند از ابتدای امسال مبلغ 6 میلیارد و 915 میلیون ریال از محل اعتبارات اختصاص یافته جمعیت هلال احمر به استان، هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود:مبالغ هزینه شده در حوزه تامین دارو و درمان، بستری، تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی با تشکیل پرونده حمایتی درمانی برای 565 نفر از بیماران نیازمند و با توجه به مدارک پزشکی ارائه شده انجام شده است.
 

میقانی خاطرنشان کرد:این مبالغ با توجه به اعتبارات مرحله اول هزینه شده است و با اختصاص اعتبارات در مرحله دوم به هلال احمر استان، برای کمک به بیماران نیازمند در حوزه داوطلبان انجام خواهد شد.

وی درباره مشکلاتی که بیماران درخصوص تأمین سرم با آن مواجه شده‌اند، گفت:در  داروخانه  هلال احمر ما مشکل کمبود سرم نداریم و هر بیماری که مراجعه کند در صورت تجویز پزشک می‌تواند سرم دریافت کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:داروهای خاص یا حیاتی هم اگر در داروخانه موجودی نداشته باشیم به سرعت آنها را از کانال‌های مختلف تهیه می‌کنیم تا مردم در تأمین دارو با مشکل مواجه نشوند.

این در حالی است که طی هفته گذشته پانیذ صدرایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه گفته بود:با شیوع گسترده و پیک پنجم کرونا همه استان‌ها با کمبود سرم مواجه شدند اما ما سعی کردیم این شرایط را مدیریت کنیم و الان در بخش بیمارستانی و برای بیماران بستری مشکلی در تأمین سرم نداریم اما در داروخانه‌های خارج از بیمارستان، کمبودهایی وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/92165



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96