اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



روزهای سیاه کرونایی در گرگان
در حالی که در امام‌زاده عبدالله گرگان پیش از زمان شیوع کرونا به‌طور متوسط روزانه ۴ تا ۵ جنازه دفن می‌شد، این تعداد امروز به ۲۵ تن رسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  فرماندار   گرگان  با اشاره به وضعیت بحرانی  کرونا یی در گرگان، به ایسنا گفت:در حال حاضر ۶۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گرگان بستری و بیش از ۳۰۰ بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت درمان هستند.

وی با اشاره به پر شدن ظرفیت بیمارستان شهید صیاد شیرازی، افزود:از یک هفته گذشته هتل ورزش به بیمارستان صحرایی تبدیل شده و برخی از بیماران که به‌صورت سرپایی تحت مداوا قرار دارند، به آنجا مراجعه می‌کنند.

فرماندار گرگان بیان کرد:در این روزها به‌طور متوسط ۲۵ جنازه در امام‌زاده عبدالله دفن می‌شود، این در حالی است که این آمار تا پیش از شیوع کرونا، ۴ تا ۵ نفر بوده است.بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر حدود ۱۰ تن از این افراد با کرونا مثبت در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و در واقع مابقی مرگ‌ومیرها به علت عوارض ناشی از کرونا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد.

حمیدی در ادامه در خصوص محدودیت‌های کرونایی، خاطرنشان کرد:با توجه به شرایط معیشتی جامعه، در حال حاضر با اصناف به خاطر باز بودن مغازه برخورد صورت نمی‌گیرد اما با مغازه‌دارانی که پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد:بیشترین آسیب در این پیک را به خاطر جلسات خانگی و تجمعاتی که در خانه‌ها صورت گرفت، دیده‌ایم.

فرماندار گرگان بیان کرد:در شش مرکز تجمعی تزریق واکسن در گرگان، روزانه حدود ۳ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند.اگر واکسن در اختیار باشد این امکان وجود دارد که مراکز دیگری را تجهیز و ظرفیت روزانه تزریق واکسن را به ۶ هزار دوز برسانیم.

حمیدی خاطرنشان کرد:از حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان گرگان تاکنون ۸۵ هزار نفر واکسن دریافت کردند.


http://www.caspiankhabar.com/92166



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96