اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد

اطفای حریق جنگل های گلستان/ ۱۵ هکتار عرصه جنگلی در آتش سوخت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اطفای حریق در جنگل های استان خبرداد و گفت: در این آتش سوزی ها به ۱۵ هکتار از عرصه های جنگلی خسارت وارد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرحیم لطفی  اظهارکرد:روز گذشته(چهارشنبه)دو نقطه از جنگل‌های گلستان در شهرستان کردکوی و رامیان دچار  حریق  شد.

مدیرکل  منابع طبیعی  و آبخیزداری گلستان افزود:حریق کردکوی در محدوده یانه سر، در عرصه‌های جنگلی«گهواره کوه»رخ داد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی عصر روز گذشته مهار شد.

وی بیان کرد:شامگاه گذشته، نیروها در منطقه مستقر بودند که جلوی شعله ور شدن مجدد حریق را بگیرند و صبح امروز(پنج شنبه)آتش به طور کامل اطفا شده است.

لطفی توضیح داد که به علت صعب العبور بودن بالگرد هلال احمر برای عملیات اطفا فراخوان شده بود که با توجه به شرایط هوا تنها هلی برن نیروها را انجام داد.

وی وزش باد و گرمای هوا را عامل گسترش حریق اعلام کرد و افزود:طبق برآوردهای اولیه مساحت خسارت دیده در کردکوی ۱۰ هکتار است.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان علت این حادثه، آتش افروختن بومیان منطقه و سهل انگاری در اطفای کامل آن بوده است.

لطفی همچنین در خصوص آتش سوزی منطقه رضی رامیان گفت:این آتش سوزی هم که روز گذشته آغاز شده بود با همکاری جنگلبانان و مردم صبح امروز اطفا شد.

وی از استقرار شبانه نیروها در منطقه خبرداد و افزود:در این حریق به پنج هکتار از جنگل‌های رامیان خسارت وارد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:این حریق هم عامل انسانی داشته و به نظر می‌رسد آتش روشن کردن حفاران غیرمجاز و عدم اطفا آن سبب این حادثه شده است.

طبق گفته وی در عملیات اطفا حریق این دو عرصه، ۷۰ نیروی منابع طبیعی حضور داشتند.


http://www.caspiankhabar.com/92168



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96