اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تب سنجی بیش از ۲۳ هزار نفر در محورهای خروجی‌ گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۱۸ نفر در مسیرهای خروجی و پایگاه های غربالگری استان مورد پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا قرار گرفتند.

محمدعلی هروی اظهار کرد:در پی شیوع و انتشار ویروس‌ کرونا  در این استان، از ۲۴ اسفند ماه نیروهای عملیاتی استان در قالب ۱۷۲ پرسنل و ۸۰۸ عضو داوطلب شامل نجاتگر، داوطلب و جوانان در ۱۱ پایگاه تب سنجی استقرار یافتند و با همکاری شبکه  بهداشت ، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهداری اقدام به پایش سلامت و غربالگری از مردم کردند.

وی افزود:از ابتدای استقرار نیروها تا ۲ فروردین ۲۳ هزار و ۷۱۸ نفر در ایستگاه های سلامت استان غربالگری شدند.

مدیر عامل جمعیت  هلال احمر   گلستان  بیان کرد:با توجه به پایش و غربالگری انجام شده، ۱۸۶ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

هروی خاطرنشان کرد:نیروی های عملیاتی علاوه بر محورهای خروجی در مراکزی همچون فرودگاه بین المللی گرگان، ایستگاه راه آهن و ترمینال اتوبوس رانی استقرار یافته و مسافران را مورد پایش قرار می دهند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک فرد مورد نظر جهت بررسی دقیق تر به مراکز درمانی ارجاع می شوند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری امدادگران استان هشدارهایی به مردم در سطح شهرها نسبت به قطع زنجیره انتقال کرونا با ماندن در خانه اعلام می شود، گفت:اعضای داوطلب و جوانان استان به صورت روزانه اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان ها و اماکن عمومی و همچنین در دوخت ماسک و لباس ویژه پرستاران و پزشکان در کارگاه هایی که به همت خیرین ایجاد شده مشارکت می کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از هلال احمر گلستان، هروی تاکید کرد:تنها راه توقف انتشار ویروس و قطع کردن زنجیره کرونا، ماندن مردم در خانه و رعایت مسائل بهداشتی است./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/9217



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96