اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد

مرکز لجستیک اینچه برون مهیای سرمایه گذاری/۵ سکوی بارگیری احداث شد
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: ۵۳۸ هکتار اراضی در اینچه برون برای ایجاد مرکز لجستیک به راه آهن واگذار شده تا با آماده سازی زیرساخت ها شرایط حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محسن اعتماد اظهار کرد:۵۳۸ هکتار اراضی در  اینچه برون  برای ایجاد مرکز لجستیک به راه آهن واگذار شده تا با آماده سازی زیرساخت ها شرایط حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود:زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فیبرنوری در اینچه برون با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال تامین است که تلفن و فیبر نوری آن فراهم شده و قرارداد گازرسانی و برق‌رسانی هم بسته شده است و برای آب هم قول مساعد داده شده تا پنج متر مکعب آب را به منطقه ببریم.

وی بیان کرد:در یک سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان پروژه در اینچه‌برون ایجاد کردیم که البته این رقم غیر از خط عریض بوده که ۲۰۰ هزار دلار برای آن هزینه شد.

اعتماد اضافه کرد:۳۰ میلیارد تومان هم پروژه در حال اجرا داریم که بخش عمده آن هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت:در سال گذشته یک محوطه تخلیه و بارگیری داشتیم که هم اکنون پنج محوطه بزرگ استاندارد تخلیه و بارگیری در اینچه‌برون ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد خط عریض، گفت:با استفاده از توان نیروهای بومی دیزل عریض را هم مونتاژ کرده و هر قطعه آن از یک نقطه از کشور وارد شد تا بتوانیم آن را راه اندازی کنیم.

اعتماد عنوان کرد:اولین قطار آزمایشی خط عریض دو هفته پیش از این خط عبور کرد و از هفته جاری هم ۲۰ هزار تن زغال سنگ وارد استان می شود.

وی اضافه کرد:از سال ۹۳ منتظر اتصال خط عریض بودیم که اجرای آن اتفاق بزرگی در توسعه استان خواهد بود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ تشریح کرد:تعویض بوژی ۱۸۰ فرانک برای تجار هزینه داشت و علاوه بر آن سبب معطلی و صرف هزینه در ایستگاه هم می شد.

وی همچنین به ایجاد ساختمان مرزبانی، تونل ضدعفونی خط عریض و برق رسانی به منطقه اشاره کرد و گفت:دو میلیارد تومان برای روشنایی منطقه بارگیری قرارداد بستیم که در حال انجام است.

اعتماد بیان کرد:ساختمان پلیس هم در حال احداث بوده و همچنین برای مقاوم سازی ساختمان راه آهن اینچه برون که موقت بود و از آن استفاده می شد هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت:۹ میلیارد تومان برای دیوارکشی محوطه ۵۳۸ هکتاری تامین اعتبار شده و همچنین دوربین مداربسته نصب کردیم و خطوط ریلی زیادی هم اضافه شده است.


http://www.caspiankhabar.com/92170



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96